امام جمعه و فرماندار مهریز با صدور پیام مشترکی ضمن قدردانی و تشکر از زحمات شبانه‌روزی و خالصانه همه معلمان، مربیان و اساتید تلاشگر سنگر تعلیم و تربیت، روز معلم را به این قشر فرهیخته تبریک گفتند. در این پیام آمده است :
بسم الله الرحمن الرحیم
مقام معظم رهبری می‏ فرمایند: واژه معلم جزء واژه‏ هاى مقدس است. در جامعه ما، که اساس در تعلیم و تزکیه و تربیت قشرهاى گوناگون است، معلم مقام ویژه‏اى دارد.
ادای احترام به عظمت و شکوه معلمان امری واجب است. به راستی ظرافت و زیبایی کار معلمان در عرصه تعلیم و تربیت ستودنی بوده و تعظیم در مقابل عظمت و گرانمایگی این قشر خدوم و پرتلاش برای آحاد جامعه اسلامی، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است. بدون تردید هر تلاشی که در راه اعتلای تعلیم و تربیت کشور صورت گیرد نقش سازنده‌ای در شکل‌گیری شخصیت و آینده فرزندان این سرزمین داشته و در نزد خداوند متعال از ارج و منزلت شایسته‌ای برخوردار است. از همین رو است که رهبر فقید انقلاب، امام راحل‏(ره) ، درتبيين شأن معلم می فرمایند: ‹‹مقام معلم مقام والایى است، مقامى بالاتر از مقام معلم نیست››
دوازدهم اردیبهشت ماه سالروز شهادت متفکر و فیلسوف عالی مقام و استاد فرزانه شهید مرتضی مطهری و آغازین روز هفته بزرگداشت مقام معلم كه در سال جاري با نيمه شعبان و ميلاد با سعادت منجي عالم بشريت حضرت ولي عصر(عج)مقارن شده است یادآور تلاش و مجاهدت مردان و زنان فرهیخته و فرهنگ سازی است که در تاریخ پرافتخار این سرزمین در حریم معطر و نهاد مقدس مدرسه زیباترین جلوه های تعلیم و تربیت را به نمایش گذاشته و فرزندان این مرز و بوم را به گوهر دین و اخلاق و دانایی زینت می بخشند. لذا بر خود فرض می دانیم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم به معلمین شریف که عمر پر برکت خود را خالصانه وقف خدمتگزاری به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نموده اند، زحمات این قشرفهیم و ارزشمند شهرستان مهریز را درعرصه تعلیم وتربیت سپاس گفته و از خداوند متعال درخواست نماییم تا این عزیزان با بهره گیری از ایمان واعتقاد همیشگی وایجاد یک رنگی و صمیمیت روز افزون ، پیوسته درآموزش و پرورش آینده سازان این شهرستان و فتح قله های افتخار موفق و موید باشند.
والسلام علیکم و رحمةالله و برکاته 
عبدالرضا محی الدینی امام جمعه شهرستان مهریز سید محمد رستگاری فرماندار شهرستان مهریز