فرماندار مهریز به مناسبت فرا رسیدن 14 خردادماه سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره) و همچنین سالروز قیام خونین15 خرداد پیامی صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، بدین مناسبت در پیام سید محمد رستگاری  آمده است:

انقلاب اسلامی ایران یادآور نام بزرگ مردی از تبار نور است که بر بلندای تاریخ سرود فتح و ظفر سر داد تا خواست واراده ملتی را تفسیر کند که برای حفظ استقلال خود درخت انقلاب را با خون فرزندانش آبیاری کرد.

بزرگ مردي كه با اراده پولادين ريشه در ايمان و اتكاي به خداوند، همچون كوهي استوار در مقابل ظلم و استبداد ايستاد و بنيان گذار انقلابي عظيم و تحول ساز گرديد، انقلابي مبتني بر بينش عميق توحيدي و الهام گرفته از انقلاب سرخ عاشوراي حسيني كه پس از قرن ها، اسلام ناب محمدي(ص) را احيا و براي سعادت و نجات بشريت از يوغ سلطه استكبار، نسخه نو وارزشمندي بنام مردم سالاري ديني را عرضه كردوسرانجام در روز چهاردهم خرداد به ملكوت اعلي پيوست  وبا وداع جاودانه خويش، امتي را براي هميشه تاريخ به سوگ نشاند.

يوم الله 15 خرداد 42 نيز يادآور روزي است كه ماندگار ترين و سرنوشت ساز ترين حركت مردمي تاريخ معاصر در دفاع از استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي شكل گرفت و پايه گذار حماسه اي بزرگ گرديد. روزي كه به عنوان مبدا جوشش نهضت عظيم الهي آن امام سفر كرده و تجلي پيوند ناگسستني مردم ایران اسلامی با ارزش هاي ديني و انقلابي براي هميشه در تاريخ اين سرزمين خواهد درخشيد.

و اينك در بيست و هفتمین سالگرد ارتحال ملكوتي حضرت امام‌خميني (ره) و پنجاه وسومین سالگرد قيام خونين 15 خرداد 42، ياد و خاطره بنيانگذار فقيد نظام مقدس جمهوري اسلامي و شهداي گلگون كفن و حماسه آفرين 15 خرداد را گرامي داشته و انشاءا... با پاسداری از آرمانهای والای بنیان گذار جمهوري اسلامي و خون پاک شهدا و باپيروي ازمنويات مقام معظم رهبري(مدظله العالي)، برای اعتلا و سرافرازی ایران اسلامی بیش از پیش تلاش نمائیم.