پزشکان شهرستان مهریز تجلیل شدند.

همزمان با روز پزشک با حضور فرماندار و امام جمعه مهریز از خدمات ارزنده پزشکان مهریز تجلیل شد.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان مهریز رضا زارع زاده در آیین تجلیل از پزشکان مهریز افزود: جامعه پزشکی ایران در زمره بزرگترین افتخارات است و این قشر در بالاترین سطوح تخصصی به بیماران خدمات ارائه می دهند.

فرماندار مهریز بیان کرد: بخش بهداشت و درمان مهریز در زمینه زیرساخت های فیزیکی و تجهیزات با کاستی ها و مشکلاتی همراه است که امید است با توجه به بهره برداری از طرح های نیمه تمام زمینه ارائه خدمات مطلوب تر به بیماران فراهم شود.

وی ادامه داد: ساختمان طرح توسعه بیمارستان مهریز، از بزرگترین پروژه پزشکی شهرستان  است که باید به سرعت تکمیل شود.

مقام عالی دولت در مهریز،طرح تحول نظام سلامت را انقلابی عظیم دربحث بهداشت،درمان و آموزش پزشکی ذکر کردو اظهارداشت:کاهش هزینه،ازمهمترین اثرات این طرح است که در روح،روان و جسم بیماران و اطرافیان آنها بسیار اثر گذار است.

زارع زاده مهریزی رعایت حال بیماران محروم و رسیدگی به آنها را نیز از وظایف یک پزشک خوب دانست و گفت: از آنجا که جایگاه ویژه علمی و قداست پزشکان همیشه مورد اعتماد، وثوق، احترام و رازداری مردم بوده است آنها باید با رعایت صبر،حسن خلق و عشق در کار خود الگو باشند.

همچنین امام جمعه مهریز با تقدیر از زحمات پزشکان  طی سال گذشته در مهریز گفت: با وجود اینکه در کل کشور پرداخت سازمانها بامشکلاتی روبرو بود و یا پزشکان مطالبات معوقه داشتند اما آنها در این شهرستان تحت هر شرایطی از تلاش و خدمت به شهروندان کوتاهی نکردند.

حجت الاسلام محی الدینی گفت جامعه پزشکی ما همواره در تمام شرایط کمک و همیار مردم بوده اند و در راه درمان از هیچ تلاشی کوتاهی نکرده اند همانطور که پزشکان و جراحان فداکارمان در طول جنگ تحمیلی از خدمات ارزنده و پشتیبانی خود در جبهه ها کوتاهی نکردند.

محی الدینی در ادامه با گرامیداشت یاد ابوعلی سینا و با تاکید بر اینکه این شخصیت والا و ارزشمند نه تنها فقط یک طبیب بلکه حکیم، فیلسوف، فقیه و دارای اخلاق بود، گفت: طبیب کسی است که با حکمت و معرفت به خدا نزدیک می شود از این رو هیچ وقت نباید قداست و جایگاه ویژه این حرفه را با مسائل مادی آلوده کند .