پرونده ثبت جهاني باغ پهلوان پور مهريز در حال پیگری است

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد گفت:  تيرماه سال جاري پرونده ثبت جهاني باغ دولت آباد يزد و باغ پهلوان پور مهريز در صحن علني كميته ميراث جهاني مطرح خواهد شد.
بهرام رضائي مدير كل ميراث فرهنگي و گردشگري استان يزد در حاشيه تور خانوادگي پرسنل ميراث فرهنگي و گردشگري استان  كه در باغ پهلوان پور مهريز و به مناسبت روز ميراث فرهنگي و خانواده برگزار شد گفت: 8 ماه پيش نمايندگان يونسكو از دو باغ تاريخي استان، باغ دولت آباد و باغ پهلوان پور كه نامزد ثبت جهاني در فهرست آثار جهاني بودند بازديد و نظر مساعد خود را اعلام كردند.
وي خاطر نشان كرد: تيرماه سال  90 پرونده ثبت جهاني اين دو باغ به همراه 7 باغ ديگر در كل كشور در صحن علني كميته ميراث جهاني مطرح و اميد است اين دو اثر تاريخي به عنوان اولين اثر در استان يزد در فهرست ميراث جهاني به ثبت برسد
وي افزود:  با ثبت اين دو اثر ارزشمند در فهرست آثار جهاني قطعا پيام ارزشي و معنوي اين آثار تاريخي و تمام بناهاي تاريخي استان يزد به گوش بشر خواهد رسيد
وي در ادامه اظهار داشت: با حمايت هاي جهاني قطعا دولت و ما  بهتر مي توانيم در حفظ ارزش هاي كالبدي و معنوي اين باغ ها گام بهتري برداريم و بتوانيم روز به روز شاهد ورود گردشگران خارجي و آثاري كه به ثبت جهاني مي رسند باشيم.
گفتني است تاكنون ششهزار و 500 اثر تاريخي و فرهنگي استان يزد شناسايي شده و يكهزار و 500 اثر آن در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده است.
خانواده هاي پرسنل ميراث فرهنگي و گردشگري استان از نمايشگاه دائمي صنايع دستي و گردشگري مهريز كه در باغ پهلوان پور در معرض ديد عموم قرار گرفته بازديد كردند.
حجت الاسلام و السملين احمدي از اساتيد حوزه و دانشگاه در اين نشست به بيان راهكارهايي در خصوص انسجام بيشتر خانواده ها  و رفتارهاي خانوادگي پرداخت.