وصیت نامه شهید علی اصغر دهقان بنادكي

شهيد علی اصغر دهقان بنادكي
نام پدر: عباس  يگان اعزام كننده: ارتش
محل تولد: منشاد  چگونگي شهادت: تركش به پشت
تاريخ تولد: 20/8/1341 محل دفن: گلزار شهداي منشاد
وضعيت تأهل: مجرد  تاريخ شهادت: 16/8/1361
محل شهادت: موسيان سن شهادت: 20 سالگي
شهيد اصغر دهقان از ديگر آلاله‌هاي پرپر سرزمين بزرگ ايران‌زمين است كه از دل روستاي هميشه سبز و دلاورپرور بنادك بسوي ميعادگاه عاشقان با اخلاص شتافت تا او نيز به سهم خويش در دفع تجاوز اهريمنان ستم‌گر شريك باشد. وي در سال 1341 در خانواده‌اي ساده زيست و با صفا چشم به جهان خاكي گشود. پس از طي دوران كودكي و رسيدن به سن بلوغ براي انجام خدمت سربازي از طرف ارتش جمهوري اسلامي ايران به جبهه‌ها نوراني اسلام اعزام شد. وي در هنگامه‌ي دفاع در جبهه‌ي موسيان بر اثر اصابت تركش از ادامه‌ي خدمت بازماند و با عروج ملكوتي به صف شهداي هميشه جاويد ميهن پيوست. شهادت اين عزيز در تاريخ 16/8/1361 به وقوع پيوسته است.
ويژگي‌هاي شهيد:
اين شهيد گرانقدر با اينكه تحصيلات قابل توجهي نداشته است ولي مروري كوتاه بر وصيت‌نامه‌اش نشان‌ دهنده‌ي درك والاي او از اسلام است، او با قلبي سرشار از اشتياق و بادلي پر از رضايت پروردگار راه سخت و پر خون جهاد را برگزيده است تا بتواند به مقام قرب الهي برسد. شايد ضمير پاك و آگاه او نويد شهادت را حس كرده بود كه دل و جانش مهياي پرواز بود... . خوشابحال شما اي شهيدان كه ره صد ساله را يك شبه پيموديد.
همنشيني با صالحان و اولياءالله بر شما مبارك باد.
براي تحقق جمهوري اسلامي در سراسر دنيا به جبهه مي‌روم:
اين شهيد عزيز به فراگير شدن اسلام خارج از مرزهاي جمهوري اسلامي مي‌انديشد، و يكي از دلايل حضور خود را در جبهه جهاني شدن اسلام بيان مي‌دارد، اي شهيد عزيز باور كن كه شهادت تو و همسنگران تو آبروي اسلام را در خارج از مرزهاي كشور احياء كرد و اقتدار و پيروزي امروز جمهوري اسلامي از طپش جريان خون تو مقدر شده است.
شهيد عزادار نمي‌خواهد شهيد پيرو مي‌خواهد:
اين شهيد وارسته كه مي‌داند «شهادت» نابودي و ننگ نيست بلكه رسيدن به سعادت و عزت و شرافت است در قسمتي از كلامش مي‌گويد: خدايا تو خود مي‌داني كه من چقدر مشتاق شهادتم و براي پيروزي كامل اسلام تلاش مي‌كنم تا آنجا كه بتوانم (نيروهاي دشمن‌ را) مي‌كشم و آنگاه لياقت شهادت را داشته باشم شهيد مي‌شوم، واي اگر بازماندگان عزاداري كنند چراكه شهيد پيرو مي‌خواهد عزادار نمي‌خواهد.!
فرازهايي از وصيت‌نامه‌ي شهيد:
پدر و مادر عزيز اميدوارم كه مرا ببخشيد و همچنان صبور و ثابت قدم باشيد مبادا غم و اندوه به خودتان راه دهيد قامتتان را بلند بگيريد و صداي الله‌اكبر و خميني رهبر سر بدهيد....
از خداوند عمر طولاني و با عزت براي امام عزيزمان و صحت و سلامتي كامل براي خدمتگزاران و صبر و استقامت و بردباري براي يكايك خانواده‌هاي شهدا و مرگ و نابودي براي صدام و منافقين و عوامل ستون پنجم و اسرائيل و شوروي و آمريكا و پيروزي كامل اسلام مسئلت دارم.
اي شهيد، اي سفر كرده‌ي سبز، هنوز از مزار تو ترانه‌ي بقا‌ء و جاودانگي به مشام مي‌رسد.

«راهت ادامه دارد اي شهيد»
«والسلام»