وصیت نامه شهيد رضا رحماني منشادي
شهيد رضا رحماني منشادي
نام پدر:محمد                         يگان اعزام كننده:كميته انقلاب
محل تولد:منشاد                  چگونگي شهادت:گلولهبه سر
تاريخ تولد:1332                 محل دفن: گلزارشهدای منشاد
وضعيت تأهل: مجرد            تاريخ شهادت:1/7/1358
محل شهادت:تهران              سن شهادت:26 سالگي
شهيد زلالترين و پاكترين واژه هستي است كه با رنگ خون و با ژرفاي ايمان و با تبلور عشق معني مي‌شود. شهيدان سفيران پيروزي بودند و صبح صادق را با شهادت خويش به ما هديه دادند.
شهيد رضا رحماني از ديگر شهداي والامقام است كه آفتاب وجودش در سال 1332 بر جهان گسترده شد. وي در خانواده‌اي متدين و مذهبي در روستاي منشاد طلوع كرد و تحصيلات ابتدايي را در همان روستا گذراند، پدرش فردي معتمد بود و به محضر داري اشتغال داشت. رضا رحماني از كودكي به يادگيري قرآن و مطالعه كتابهاي مذهبي علاقه داشت و سپس به همراه برادر بزرگتر خود به تهران رفت. وي در 18 سالگي به خدمت سربازي رفت. محمدرضا براي حراست از مرزهاي كشور اسلامي از طرف كميته انقلاب اسلامي به پاوه و سنندج اعزام شد. اين شهيد عزيز هنگامي كه در كميته شهر آرا به پاسداري مشغول بود هدف گلوله منافقين كوردل قرار گرفت و در تاريخ 1/7/58 حلاوت شهادت را دريافت.
گوشه‌‌هايي از زندگي او:
مخالفت با طاغوت:
رضا رحماني فردي انقلابي بود و در طول خدمت سربازي با زورگويي‌هاي سربازخانه مخالفت علني مي‌كرد به همين دليل به زندان افتاد و محكوم شد. وي پس از پايان خدمت سربازي نيز به فعاليت‌هاي سياسي و مبارزه با رژيم ادامه داد و دوباره دستگير شد ولي به دليل اينكه مدارك كافي براي محكوميت او وجود نداشت از دست ماموران شاه نجات يافت.
فعاليت‌هاي ضد شاه در خارج از كشور:
رضا رحماني پس از مدتي براي ادامه تحصيل به آمريــكا رفت. وي در آنجــا نيــز از پاي
ننشست و عضو بسيار فعال و مهم اتحاديه انجمنهاي اسلامي بود. اين شهيد مبارز و انقلابي در تبليغات ضد امپرليستي نقش مهمي ايفا مي‌كرد. يكي از فعاليت‌هاي تبليغاتي وي و دوستانش اين بود كه با كمك هم اتومبيلي را خريدند و شعارهايي عليه رژيم و ارباب او بر آن مي‌چسباندند و با پخش اعلاميه در شهرهاي مختلف به افشاگري مي‌پرداختند به خاطر همين مبارزات پليس آمريكا آنها را دستگير كرد و پس از مدتي بدون اينكه بتواند تحصيل خود را در رشته كامپيوتر به اتمام برساند از آمريكا اخراج شد.
من زماني راه خود را يافتم كه از دلبستگي‌هاي مادي دل بر كندم:
اين سخن رضا رحماني است كه نشان از آگاهي و عرفان، خداباوري و شعور انقلابي و اسلامي شهيد دارد شهيدي كه هيچگاه در راه مبارزه خستگي احساس نكرد زيرا هدف و راه خويش را يافته بود او مردي الهي بود و دل از تعلقات مادي بريده بود.
بنابراين خيلي زود به ملكوت پيوست و در شمار شهداي پاكباز و پيش كسوت در راه حراست از انقلاب اسلامي جاي گرفت.
آري اين پاسدار خستگي ناپذير همواره گوش به فرمان امام بود و در راه دفاع از آرمان‌هاي جمهوري اسلامي صميمانه تا پاي جان كوشيد. پيكر پاك اين شهيد در گلزار شهداي منشاد به خاك سپرده شد تا شاهدي بر افتخارات سرزمين خود باشد.
ما دل به اين دو روز دنيا نبسته‌ايم
ما در هواي زندگي بي‌نهايتيم
 
«راهش مستدام»
«والسلام»