وصیت نامه شهيد حسين وفاداري مهريزي

شهيد حسين وفاداري مهريزي
نام پدر: محمد         يگان اعزام كننده: بسيج سپاه مهريز
محل تولد: مهريز         چگونگي شهادت: جراحات وارده
تاريخ تولد: 10/6/1340    محل دفن:گلزارشهداي بغدادآباد سفلی
وضعيت تأهل: مجرد     تاريخ شهادت: 24/8/1361
محل شهادت: سومار    سن شهادت: 21 سالگي
«ما در جنگ ریشه‌های پر بار انقلاب اسلامی‌مان را محکم کردیم ما در جنگ حس برادری و وطن دوستی را در نهاد یکایک مردمان بارور کردیم.»             امام خمینی(ره)
متجاوزان برای نابودی انقلاب و اسلام هجوم همه جانبه‌ی خود را به کشور عزیزمان ایران آغاز کردند. آنها آمدند تا با اسلام و آرمانهای مقدس جمهوری اسلامی مبارزه کنند اما غیرت و جوانمردی نهفته در ذات ایرانی و رهبری پیامبرگونه امام آنها را متوقف کرد و آنها نه تنها نتوانستند به اهداف شوم خود برسند بلكه این تجاوز در یک نگاه باعث انسجام، همدلی و رویش و بالش محبت و برادری ملت سلحشور ایران شد. براستی یکایک مردم این سرزمین دین خود را به دین و میهن خويش چه خوب ادا کردند و از میان این امت، شهیدان گوی سبقت را از همگان ربودند و با خون پاک خویش پیروزی و تداوم اسلام را بیمه کردند.
حسین وفاداری یکی دیگر از رادمردان و فرزندان پاک این امت خداجو است که از دل کویر همیشه سبز «مهریز» به سوی آسمان پر کشید تا به برکت خونش اقتدار حکومت اسلامی پایدار بماند. وي در سال 1340 در مهریز دیده به جهان گشود. پس از پایان خدمت سربازی به عنوان بسیجی در میدانهای حماسه و رزم حضور یافت و بارها رفت و آمد تا این که سرانجام در تاریخ 24/8/1361 مرغ روحش با آسمانیان به پرواز درآمد و نام خویش را در صفحات خون رنگ کتاب قطور حماسه‌سازان دفاع مقدس به ثبت رسانید.
ويژگي‌‌هاي شهيد:
وی فردی با ایمان بود و به نماز اهمیت مي‌داد پدر بزرگوار شهید در حالی که باران اشك چهره‌اش را زینت می‌داد می‌گفت: این فرزندم از همه‌ی فرزندانم از همه نظر بهتر بود. او عاشق  امام بود زماني که امام به ایران می‌آمد حسین با عشق و شور وصف‌ناپذیری در مراسم استقبال از این پیر نستوه شرکت کرد. وی با دوستان خود نیز رابطه صمیمی داشت و عاشق ولایت بود. بنابراین گوش به فرمان امام به سوی جبهه‌ها شتافت و علاقه زیادی به جبهه و جنگ داشت ولی در هر حال هیچ‌گاه وظیفه‌ی فرزندی خود را نیز از یاد نبرد و هرگاه از مرخصی می‌آمد به خانواده کمک مي‌كرد. شغل وی آزاد بود و در مغازه‌ای به ساخت و ساز وسايل آلومینیومی اشتغال داشت و از این راه نیز کمک خرجی برای خانواده‌اش بود. وی همچنین در ساختن وسايل تزييني برای مساجد و اماکن عمومی همتی عالی داشت.
شهادت او مرا به خدا نزديكتر ساخت:
شهادت یعنی خدا را در همه حال شاهد و ناظر دیدن، شهادت یعنی معراج و به آستانه‌ی حضور راه یافتن آری شهید حسین وفاداری نه تنها خود به لقاء پروردگارش دست یافت بلكه حضور خداوند را در خانواده‌اش پررنگ‌تر ساخت به طوری که مادر عزیز و شهیدپرور او می‌گوید: شهادت او مرا به خدا نزديک‌‌‌تر کرد.
با شهادت در حضورت می‌برند    از شب ظلمت به نورت می‌‌برند
(از کتاب خمسه آل عشق)
سفارش به تقوا:
پدر شهید می‌گوید: او همیشه ما را به تقوای الهی دعوت می‌کرد. آري شهیدان که خود مراتب اخلاقی را با خودسازی به دست آورده‌اند. در هر حال به یاد خدایند و باور دارند که خداوند از رگ كردن به آنها نزدیک‌تر است دیگران را نیز به تقوا سفارش می‌کنند. زیرا تقوا گامی است برای رهایی از اغیار، راهی است برای پیوستن به قرب دوست باید ابتدا با تقوا پیراسته شد و بعد به اخلاق الهی آراسته شد.
آری آری آن زمان است که به بی‌نهایت وجود می‌رسی آنگاه که از خود فانی شوی روح لقا در تو خواهد دمید و آنگاه چه زیباست که به جاودانگی می‌رسی.
«الهی الحقنی بنور عزک الا بهج فاکون لک عارفاو عن سواک منحرفا»
«خدایا مرا به نور عزت هرچه زیباترت برسان تا تو را عارف باشم و از جز تو روگردان شوم.»        (مناجات شعبانیه)