وصیت نامه شهيد جعفر خراساني

شهيد جعفر خراساني
نام پدر: معصوم علي   يگان اعزام كننده: بسيج سپاه
محل تولد: گرده‌كوه چگونگي شهادت: جراحات وارده
تاريخ تولد: 10/10/1333 محل دفن: گلزار شهداي گرده‌كوه
وضعيت تأهل: متأهل تاريخ شهادت: 1361
محل شهادت: موسيان سن شهادت: 28 سالگي
شهيدان آنان كه از معبر تنگ دنيا نسيم‌آسا سفر كردند و رفتند، آنان كه آتش عشق در جهان شعله‌ور كردند و رفتند، دلهاشان از همه متعلقات دنيوي پاك شده بود و عطر معطر دعاهايشان راههاي اجابت آسماني را براي آنها گسترده بود. و چون صاعقه از عرصه پيكار تا آبي آسمان عروج كردند و بر بلنداي قله‌ي ايثار مردانگي را فتح كردند، آري آنان كه همه‌ي ثانيه‌هاشان غرق خدا بود چه زيبا خدايي شدند و سوار بر توسن شهادت به ساحل لقاء دوست يافتند... .
شهيد جعفر خراساني از ديگر راهيان ملكوت است كه در تاريخ 10/10/1333 در گرده‌كوه از روستاهاي آلاله‌پرور مهريز به دنيا آمد. در خانواده‌اي شهيدپرور پرورش يافت كه يكي ديگر از فرزندانشان را نيز در راه اسلام تقديم كرده بود. اين شهيد عزيز با وجود تأهل از طرف بسيج سپاه مهريز به ميعادگاه‌هاي عشق و وصال، سرزمين‌هاي پيوند آسمان و زمين، اعزام شد و تا جان در بدن داشت به وظيفه الهي خويش عمل كرد تا اينكه بر اثر اصابت تركش جان به جان آفرين تسليم نمود و در موسيان روح پاكش به افلاك گره خورد و در سال 1361 خون پاكش بر زمين ريخت تا آرمانهاي بلند انقلاب و امام يابنده باشد.
ويژگي‌هاي شهيد:
شهيد خراساني از مردان مبارز و انقلابي بود كه در راه‌اندازي راهپيمايي‌هاي ضدشاه هميشه پيشقدم بود. وي با وجود اين كه سواد چنداني نداشت داراي آگاهي سياسي و اجتماعي زياد و بينش قوي بود. وي در زمان رياست جمهوري بني‌صدر به ماهيت پليد وي پي برده بود و از مخالفين سرسخت او بود و وي هميشه در نماز جماعت شركت و براي انجام اين فريضه در اول وقت مصر بود، در ترك محرمات و اجراي واجبات دقت داشت. جسارت و شجاعت از ديگر سجاياني بارز اين شهيد عزيز بود كه او را براي انجام كارهاي خطير پيشقدم مي‌نمود. اين شهيد ساده و بي‌آلايش به صله رحم نيز اهميت مي‌داد و به افراد بي‌بضاعت كمك و ديگران را به حضور در جبهه تشويق مي‌كرد.
مؤذن و نوحه‌خوان:
وي كه از تمام حركات و سكناتش عطر توحيد استشمام مي‌شد كلامش نيز سرشار از بانگ تكبير و شور تهليل بود و در جبهه با نداي ملكوتي اذان و اقامه همگان را آماده‌ي نماز جماعت مي‌كرد، همچنين او به عنوان نوحه‌خوان گردان فضاي جبهه با ياد حسين و عاشورايش معطر مي‌ساخت.
امام زمان جلودار است:
اين شهيد بلند انديشه كه آزادي قدس عزيز را در سر مي‌پندارند و آرزوي رهايي بيت‌المقدس را داشت و نام امام خميني همواره و در زبانش بود. در هنگامه‌ي عمليات رمضان گويا گرامت و همراهي آقا امام زمان را احساس كرده بود چراكه بلند بلند مي‌گفت كه آقا امام زمان جلودار است و مرتب اين جمله را تكرار مي‌نمود. آري صحنه‌هاي جنگ تحميلي سرشار از لطف و كرامت امام عائبان بود و در فرازهاي حساس جنگ با عنايت ايشان ناممكن‌ها ممكن مي‌شد و فرزندان با اخلاص و پاكدل اين است بارها حضور ايشان را در جايجاي جبهه احساس مي‌كردند و جان خويش را به بهاي يك گلخند امام زمانشان سراسيمه تقديم مي‌نمودند... .
اي عاشقان رسته از بند پيوندتان به حق مبارك.
«راهش مستدام»
«والسلام»