نيكزاد: همه متقاضيان مسكن تا سال 92 صاحبخانه مي‌شوند

به گزارش روابط عمومي فرمانداري مهريز، علي نيكزاد وزير مسكن و شهرسازي صبح امروز در بازديد از پروژه‌هاي مسكن مهر شهرستان مهريز از صاحبخانه شدن تمام متقاضيان مسكن تا سال 92 خبر داد و اظهار داشت: استان يزد زودتر از موعد مقرر به هدف رئيس‌جمهور مبني بر صاحبخانه كردن تمام متقاضيان واجد شرايط طرح مسكن مهر تا سال 92 دست مي‌يابد.
وي تعداد كل واحدهاي مسكوني در دست ساخت در شهرها و روستاهاي استان يزد را 35‌هزار واحد اعلام كرد و افزود: بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده، تمام اين واحدها تا نيمه نخست سال آينده تحويل متقاضيان واجد شرايط ثبت‌نام شده مي‌شود.
نيكزاد با اشاره به اينكه از مجموع 35‌هزار واحد در دست ساخت استان يزد، 23 هزار واحد در شهرهاي استان و بقيه در روستاهاي آن ساخته مي‌شوند، افزود: براي عملياتي شدن كار ساخت و ساز اين تعداد واحد مسكوني تاكنون 670 هزار ميليارد تومان تسهيلات در شهرها و روستاهاي استان يزد پرداخت شده است.
وزير مسكن و شهرسازي با اشاره به نقش طرح مسكن مهر در ايجاد اشتغال در استان يزد بيان داشت: ساخت 35‌هزار واحد مسكوني شهري و روستايي كه مساحتي حدود 3.5 ميليون مترمربع بنا را شامل مي‌شود، اشتغال مستقيم 30 هزار نفر طي يكسال را به دنبال دارد.
نيكزاد از ساخت واحدهاي مسكوني مهر به صورت ويلايي در شهرستان‌هاي استان يزد نيز به عنوان نكته قابل توجه ديگري در تحقق اهداف رئيس جمهور ياد كرد و اظهار داشت: اين موضوع كه مدنظر رئيس‌جمهور است به خوبي در استان يزد اجرا مي‌شود و ساخت خانه‌هاي ويلايي با حداقل طبقات ممكن باعث رعايت حريم خصوصي خانواده‌ها مي‌شود و در نهايت آرامش و آسايش آنها را به دنبال دارد.
وي عنوان كرد: بنابراين تلاش مي‌كنيم ساخت واحدهاي مسكوني مهر را در استان‌هايي كه داراي زمين هستند در حداقل طبقات ممكن پيگيري كنيم.
به گزارش فارس، 371 واحد مسكن مهر در سه شهرك شهيد رجايي، شهيد بهشتي و شهيد علي زارع در مهريز در حال ساخت است كه وزير مسكن امروز از اين طرح‌ها بازديد كرد و از نزديك در جريان ساخت اين واحدها قرار گرفت.