نماینده مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی از استخدام آموزشیاران نهضت سوادآموزی با حداقل 60 ماه سابقه مستمر خبر داد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، کاظم فرهمند نماینده مردم مهریز ، بافق،خاتم،ابرکوه و بهاباد در مجلس شورای اسلامی و 4 شهر دیگر در مجلس شورای اسلامی در جمع آموزشیاران نهضت سواد آموزی مهریز گفت: بر اساس طرح جدید مجلس، معلمان حق‌التدریس با سابقه بیش از 4 سال و آموزشیاران نهضت سوادآموزی با حداقل 60 ماه سابقه مستمر، استخدام خواهند شد
فرهمند افزود : نیروهایی که کمتر از 4 سال سابقه دارند در جریان شرکت در آزمون استخدامی، به ازای هر سال سابقه که با هفته‌ای 12 ساعت کار کرده‌اند، 5 امتیاز در آزمون خواهند داشت؛ به گونه‌ای که 70 درصد امتیاز آنها در آزمون استخدامی از نمرات کتبی و حد نصاب آن خواهد بود و حداکثر 30 درصد از این امتیاز نیز از سنوات آنها به دست خواهد آمد.
وی با اشاره به مصوبه دي‌ماه 89 مجلس گفت: بر اين اساس، بايد آموزشياراني كه شرايط مدنظر اين مصوبه را دارند، در سقف سهميه 4 هزار نفري باقي‎مانده از قانون سال 88 استخدام شوند و ساير افراد نيز بايد در آزمون استخدامي شركت كنند.
نماینده مردم مهریز و 4 شهر دیگر در مجلس شورای اسلامی در رابطه با جزئيات استخدام آموزشياران نهضت سوادآموزي بر اساس قانون مصوب دي‌ماه 89 مجلس اظهار داشت: بر اساس قانون مصوب 15 مهر 88 مجلس شوراي اسلامي، آموزش و پرورش موظف شده است تا 7 هزار آموزشيار نهضت سوادآموزي را طي 5 سال استخدام كند كه امسال 3 هزار و 200 نفر از آنان استخدام شدند و جذب 3 هزار و 800 نفر ديگر نيز بايد در مدت باقي‎مانده انجام شود.
وي تصريح كرد: البته در آن تاريخ، 14 هزار نفر شرايط مصوبه مدنظر مجلس را داشته‌اند اما امكان استخدام تنها 7 هزار نفر ايجاد شده است بنابراين براي افراد باقيمانده بايد قانون اخير مجلس را (مصوب دي‌ماه 89) از لحاظ حقوقي بررسي كرده و راهكارهاي اجرايي آن را بيابيم.
فرهمند ادامه داد: مصوبه اخير مجلس در راستاي اصلاح قانون مصوب 15 مهر 88، مقرر كرده است كه بايد آموزشياران نهضت سوادآموزي را در سقف سهميه 4 هزار نفري باقيمانده از قانون سابق استخدام كنيم كه بر اين اساس، نمي‌توانيم بيشتر از 4 هزار نفر را جذب كنيم بنابراين حداقل 7 هزار نفر از 14 هزار نفري كه شرايط مدنظر قانون 15 مهر 88 مجلس را داشته‌اند به همراه نفرات ديگري كه يك‌سال كمتر از آنان سابقه دارند، باقي مي‌مانند.
وی با بيان اينكه براي استخدام افراد مازاد بر سهميه مقرر شده در قانون اخير مجلس، فعلاً قانوني وجود ندارد، تصريح كرد: بايد شرايط اجرايي مدنظر قانون اخير مجلس را به طور دقيق بسنجيم و هر آنچه را كه مدنظر قانون است، اجرا كنيم.
فرهمند با بيان اينكه 3 هزار و 200 نفري كه امسال استخدام شده‌اند، داراي بالاترين سابقه كاري بوده‌اند، افزود: قانون اخير مجلس تا حدودي با قانون مصوب سال 88 تفاوت دارد و علاوه بر شاخص «سابقه كار»، «نياز منطقه و رشته» را نيز قيد كرده است كه بر اين اساس، تمام شاخص‌هاي مدنظر قانون بايد با هم درنظر گرفته و اجرا شود.
وی درباره زمان و چگونگي برگزاري آزمون استخدامي براي افرادي كه مشمول مصوبه اخير مجلس براي استخدام نمي‌شوند، خاطرنشان كرد: قانون مقرر كرده است كه تا 6 ماه پس از مصوبه مجلس بايد آزمون استخدامي برگزار شود كه در اين رابطه نيز بايد تكليف قانوني را اجرا كنيم.
کاظم فرهمند نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس و نماینده مردم مهریز ، بافق،خاتم،ابرکوه وبهاباد  در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس مصوبه مجلس شوراي اسلامي در دي‌ماه امسال كه با هدف اصلاح قانون تعيين تكليف معلمان حق‌التدريس و آموزشياران نهضت سوادآموزي (مصوب 15 مهر 88) صورت گرفت، آن دسته از آموزشياران نهضت سوادآموزي كه تا تاريخ اين مصوبه، 60 ماه سابقه «غيرمستمر» داشته باشند، در رديف سهميه 4 هزارنفري سابق استخدام مي‌شوند و سابقه «مستمر» براي استخدام آنها شرط نيست.