معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری مهریز؛

نقش اثرگذار مربیان پرورشی در تربیت دانش آموزان / معلمان پرورشی خلأهای تربیتی جامعه را جبران کنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان مهریز گفت: از معلمان پرورشی این انتظار وجود دارد که با توجه به نقش تاثیرگذار خود بتوانند بخشی از خلأهای تربیتی که در جامعه به وجود آمده را جبران کنند.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان مهریز، زارع زاده در دیدار با معلمان پرورشی مهریز با اشاره به اهمیت نقش آموزش و پرورش در پیشرفت کشور اظهار کرد: آموزش و پرورش به ویژه بخش تربیتی و پرورشی آن، در دنیا از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی افزود: اگر پرورش در کنار آموزش وجود نداشته باشد، دانشمند بدون اخلاق به جامعه تحویل داده می شود و این فرد نه تنها برای اجتماع مفید نیست بلکه می تواند زنگ خطری برای همگان باشد.
زارع زاده با تاکید بر جایگاه شغل معلمی در تربیت فرزندان تصریح کرد: شغل معلمی بسیار مهم و در عین حال دشوار است و در این میان وظیفه معلمان پرورشی بسیار سنگین تر و مهمتر است زیرا می توانند بسیاری از کم کاری های جامعه در حوزه تربیتی را جبران کنند.
وی ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) همواره بر اهمیت اخلاق تاکید داشتند و اگر به سیره و رفتار ایشان و همچنین شهدا بنگریم، متوجه اهمیت این موضوع خواهیم شد.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان مهریز بی تفاوت نبودن نسبت به مسائل اجتماعی را یکی از انتظارات مردم از معلمان پرورشی دانست و عنوان کرد: همه در جامعه درگیر مشکلات و مسائلی هستیم و نگاه مردم به معلمان پرورشی، واکنش های مناسب در برابر مسائل مختلف اجتماعی است.
زارع زاده با اشاره به رخدادهای اخیر در کشور تصریح کرد: دشمن با این سبک جریان سازی ها تلاش دارد تا سطح توقعات جوانان ایرانی را برای پیشرفت و آبادانی کشور پایین بیاورد و با هدف قرار دادن احساسات مردم ایران، در این مسیر در حال سرمایه گذاری است.
وی گفت: خاصیت فتنه این است که احساسات مردم را هدف قرار داده و به گونه ای برنامه ریزی شده باشد که عقل و منطق را پیرو احساسات قرار دهد تا از این رهگذر به نفع خود بهره برداری کند.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری مهریز با اشاره به شرایط آموزش و پرورش در دوران کرونا اظهار کرد: در سال های کرونا که محصلان از محیط آموزشی دور ماندند، ضربه های بسیاری به بدنه آموزشی و تربیتی وارد شد.
زارع زاده ادامه داد: امروزه همگان متوجه نقش پررنگ معلمان پرورشی در تربیت دانش آموزان شدند و امید است با تلاش بیشتر شما عزیزان خسارت های وارد شده به بدنه تربیتی کشور جبران شود.
۱۴۰۱/۰۸/۰۹