به گزارش روابط عمومي فرمانداري مهريز رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مهریزدر اين نشست  بيان داشت : یکی از مطالبات مهم مردم و از جمله چالشهای فرهنگی و اجتماعی این شهرستان حضور شهروندان خارجی است، مسئولان برای ساماندهی و نظارت دقیق بر نحوه حضور آنها اقدام مناسب انجام دهند.
حجت الاسلام محی الدینی در ادامه افزود:
تاکنون توسط دستگاه های مسوولان برای نظارت و پیشگیری از حمل وقاچاق اتباع کارهایی انجام شده ولی قطعا کافی نیست، باید خانواده ها در کنار دستگاه های اجرایی برای حل معضل همکاری کنند.
همچنین فرماندار مهریز محور اصلی این نشست را ساماندهی اتباع بیگانه در این شهرستان دانست وگفت: دغدغه اصلی مردم این شهر ساماندهی اتباع بیگانه می باشد وساماندهی اتباع در شهرستان مهریز به عنوان یک اولویت مطرح است و وظایف دستگاه های اجرایی در این نشست مشخص شد و پیگیر احداث مهمانشهر در مهریز هستیم.
سید محمدرستگاری افزود:
مقدمات کار احداث مهمانشهر  انجام شده است و امیدواریم با همکاری فی مابین مجموعه دستگاه های شهرستان و استان شاهد تسریع در روند اجرایی آن باشیم
فرماندار مهريز همچنین به محور دوم نشست شورای فرهنگ عمومی با موضوع آسیب های اجتماعی در هیئت های مذهبی این شهرستان اشاره کرد و افزود: 
برنامه ریزی شد از طرف دستگاه های ذیربط از جمله سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان مهریز و با همکاری سایر دستگاه های فرهنگی جلساتی با هیئت ها برگزار شودو روند رو به رشد کیفی هیئات مذهبی در سطح شهرستان پیگیری شود 
 عبدالرضا محی الدینی همچنین  بر پرهیز از افراط و تفریط در مجالس شادی و عزاداری ائمه تاکید کرد و گفت:  نه تنها  در بحث  تعزیه بلکه در بحث جشن های نیمه شعبان نیاز به نظارت دقیق تر وجود دارد.
برگزاری نمایشگاه کالای ایرانی، بخشودگی عوارض برای فروشندگان کالای ایرانی ، احیاء و مرمت بافتهای قدیمی شهر، ساماندهی گروههای تعزیه شهرستان با برگزاری کارگاههای آموزشی و توجیهی با هدف معرفی تعزیه صحیح  و ... از چمله مصوبات این جلسه بود.