اولين جلسه تعميم پروژه بين المللي مناريد در محل فرمانداري مهريز برگزار شد .

اين جلسه با حضورفرماندارمهريز،بخشدار مركزي مهريز، دبير كميته مديريت حوزه آبخيز استان و رييس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري  شهرستان  به عنوان رييس كميته حوزه آبخيز شهرستان در  محل دفتر فرماندار مهريزبر گزار شد.

در اين جلسه ابتدا رييس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري مهريز مواردي در خصوص پتانسيل هاي شهرستان مطرح نمود .

سيد علي باقري با اشاره به موقعيت شهرستان ، ظرفيت هاي موجود و هدف پروژه مناريد خواستار تعامل و مساعدت فرماندار جهت تدوين و اجراي اين پروژه در شهرستان مهريز شد .

در ادامه دبير كميته مديريت حوزه آبخيز استان با اشاره به رویکرد و اهداف پروژه منارید در تقویت و ایجاد مدیریت یکپارچه منابع طبیعی از طریق انسجام سازمانی و جامعه محلی ، توجه ویژه به برنامه ریزی و مدیریت جامع حوزه­های آبخیز توسط فرماندار شهرستان را خواستار شد.

رضا باقري دستاوردهای این پروژه را ساختارسازي ، جلب مشارکت مردم در مدیریت پایدار منابع آب و خاک و کمک به ایجاد و توسعه معیشت­های پایدار در روستاهای پایلوت و تاثیرات مثبت آن در زندگی و درآمد جامعه محلی و حفظ منابع طبیعی و محیط زیست برشمرد .

سيد علي باقري نيز در پايان خواستار اقدامات لازم برای تعمیم الگو و رویکرد پروژه منارید در روستاهای نمونه شهرستان مهریز از سوي فرماندار مهريز شد.

در پايان مقرر گرديد موضوع در جلسه شوراي اداري شهرستان با دعوت از مسئولين ادارات مطرح و پيگيري شود .

شايان ذكر مي باشد پروژه بین المللی منارید ( تقويت و انسجام سازماني براي مديريت يكپارچه منابع طبيعي ) در ماه سپتامبر سال 2010 ميلادي براي دوره 5 ساله با ضمانت مالي از سوي دولت جمهوري اسلامي ايران و دفتر عمران سازمان ملل متحد و صندوق تسهيلات جهاني محيط زيست و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به‌ عنوان نماینده دولت  آغاز شده است.