نشست «دمی با خواندن» به همت اداره کتابخانه های عمومی مهریز و با حضور محمد خدادادی، نویسنده و استاد دانشگاه،  در سالن مجتمع فرهنگی هنری مهریز برگزار شد. 

محمد خدادادی، در این نشست که به مناسبت بزرگداشت هفته کتاب، کتابخوانی و مقام کتابدار برگزار شد، به اهمیت مطالعه و تفکر پرداخت و گفت: انسان چیزی جز تفکر و اندیشه نیست و پایه تفکر نیز مطالعه است. ما به اندازه­ای که می ­اندیشیم وجود داریم.
 
وی افزود: اسلام که دینی عالم‌گیر می‌باشد به کتاب و کتابت عجین شده است، و معجزه‌ی آن کتاب (قرآن کریم) بوده به اندازه لازم در تشویق و ترغیب به امر کتابخوانی سفارش نموده است.
 
خدادادی تصریح کرد: موضوع کتاب در رشد حیات اجتماعی تاثیر بسزایی دارد. روح جامعه در پرتو این مهم بارور می ­شود. مطالعه و پژوهش در تاریخ نشان می­ دهد که رشد و توسعه تمدن­ها، ریشه در رشد فکری و فرهنگی هر جامعه دارد و بدون رشد فرهنگ کتابخوانی در جامعه، نمی­ توان شاهد رشد و پیشرفت جامعه­ ای باشیم.
 
محمد خدادادی با اشاره به این که، کتاب دربردارنده اندیشه­ ها و تفکرات اندیشه ورزان و نخبگان ملت­ها است. یادمان باشد، سنگ بنای جامعه مبتنی بر دانایی و علم محوری، مطالعه و اطلاعات می­ باشد و با بینش قوی می ­توان در مقابل شیوه­ های نوین استعمار و قدرت­های استکباری مقابله کرد.
 
در ادامه این نشست، حمیده حائری کتابدار کتابخانه شهید مطهری به معرفی رمان «هستی» از «فرهاد حسن زاده» پرداخت.
 
گفتنی است، در پایان مراسم، از 6 نفر از برندگان مسابقه کتابخوانی هفت شهر عشق و فعالان کتاب و کتابخوانی با هدایا و لوح سپاس تجلیل به عمل