مهریز با شرایط خاصش، هرساله میزبان خیل عظیم مسافران نوروزی است

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، سرپرست میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مهریز گفت: شرایط خاص جغرافیایی و آب و هوای معتدل کوهستانی این شهرستان در حاشیه کویر و قابلیتهای تفریحی و گردشگری آن از جمله چشمه زیبای غربالبیز، منطقه تفریحی کوهریگ و آثار باشکوه تاریخی خشتی باعث شده است شهرستان مهریز همواره پذیرای تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی باشد.

علیرضا صمدیانی سنگ نگاره های کوه ارنان این شهرستان را نشان دهنده قدمت چند هزار ساله آن می داند و  می افزاید : امتداد ارتفاعات شیرکوه در بخش غربی این شهرستان موجب تشکیل سفره های آب زیرزمینی و تعدیل هوای آن نسبت به دیگر نقاط استان یزد شده است.
سرپرست میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مهریز  گفت : کوهریگ یکی از اماکن طبیعی گردشگری این شهرستان در طول سال میزبان مسافران زیادی است که برای تفریح و ورزش به این منطقه زیبا سفر می کنند .
آقای صمدیانی می افزاید : این اثر طبیعی پدیده‌ای کم نظیر است که طی هزاران سال بر اثر وزش باد و جمع شدن توده های عظیم ریگ کنار یک کوه به وجود آمده است .
وی می گوید : یکی دیگر از تفرجگاههای تاریخی و طبیعی مهریز ، چشمه زیبا و محوطه باستانی غربالبیز با دارا بودن مناظر زیبا در محله بغداد آباد قرار دارد .
محوطه باستانی غربالبیز شهرستان مهریز ، متعلق به ۳۵۰۰ سال قبل از میلاد در فهرست آثار ملی کشور هم به ثبت رسیده است .
سرپرست میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مهریز می گوید : مهریز ، این مجموعه گردشگری در وسعت بیش از ۱۰هکتار در مجاورت روستای تاریخی مدوار و در دامنه کوهی به همین نام با چشم اندازی زیبا و طبیعتی کم نظیر و با محوریت چشمه‌ای که آب را از حفره‌های داخل کوه در محل جاری می‌سازد، از نخستین مجتمع‌های زیستی انسان در منطقه به شمار می‌رود.
از جمله صنایع دستی شهرستان مهریز می توان به ترکه بافی ، چاقوسازی ، گیوه بافی و تخت کشی گیوه اشاره کرد که ۲ صنعت دستی ترکه بافی و چاقوسازی در فهرست آثار ملی ثبت شده است .