فرمانـــدار مهریـز در ششمین جشنـواره فرهنـــگی ورزشـی دا بیــان کــرد؛

مهاجرت معکوس روستاها در گروی تبیین ظرفیت ها و پتانسیل های مناطق روستایی است

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان مهریز، ششمین جشنواره فرهنگی ورزشی دا شهرستان مهریز در روستای مدوار با بیش ۲۰ غرفه از محصولات روستایی و برگزاری مسابقات ورزشی، بومی و محلی در روستای مدوار برگزار شد.
فرماندار مهریز در این جشنواره مهاجرت معکوس روستاها را در گروی تبیین ظرفیت ها و پتانسیل های مناطق روستایی دانست و بیان کرد: نگاه ویژه دولت به روستاها به واسطه ایجاد اشتغال و امکانات زیرساختی و برگزاری جشنواره ها نوید‌ بخش مهاجرت معکوس است.
وی لزوم ارتباط با مردم برای تسریع در خدمات‌رسانی بویژه در سطح روستاها را از رویکردهای دولت سیزدهم برشمرد و اضافه کرد: رسیدگی به مسائل و مشکلات روستاها، رونق اشتغال و توجه به ظرفیت‌ها از موضوعات مهمی است که دولت دنبال می‌کند و اقدامات خوبی نیز تاکنون انجام شده است.
دهقان بنادکی با اشاره به اینکه الویت ما سلامت مردم است گفت: برگزاری چنین جشنواره هایی با توسعه ورزش های بومی به نشاط، شادابی و سلامت بیشتر ساکنین روستا کمک می کند.
وی بیان کرد : بی توجهی به فرهنگ و آداب و رسوم و حتی بازی های محلی بدون تردید می تواند زمینه بروز آسیب های اجتماعی زیادی را فراهم کرده و به نشاط و سلامت ما اسیب بزند.
فرماندار مهریز در این جشنواره از اهمیت کلمه دا که برگرفته از نام مادر است گفت و افزود: با هیچ بیانی نمی توان عظمت مادر را توصیف کرد و نقش مادر در زندگی مانند پلی برای عبور از یک رودخانه پرتلاطم و کسی که عامل رشد و تعالی خانواده است.
و درپایان فرماندار مهریز از تمامی عوامل برگزاری ششمین جشنواره فرهنگی ورزشی دا شهرستان و مردم مهمان نواز روستای مدوار تقدیر و تشکر کرد.
۱۴۰۱/۰۷/۱۴