معاون وزیر جهاد کشاورزی : برای توسعه سامانه های نوین آبیاری هیچگونه محدودیت مالی وجود ندارد.

علی مراد اکبری معاون آب و خاک وزرات جهاد کشاورزی در بازدید از گلخانه NFT شهرستان مهریز با بیان اینکه کشت NFT که برای اولین بار در کشور در شهرستان مهریز به اجرا در آمده است گفت برای توسعه سامانه های نوین آبیاری هیچگونه محدودیت مالی وجود ندارد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان مهریز علی مراد اکبری معاون آب و خاک وزرات جهاد کشاورزی در بازدید از گلخانه NFT شهرستان مهریز گفت در استان یزد در طول برنامه پنجم ، متوسط اجرای سیستم های مدرن آبیاری 1500 هکتار بوده ولی اکنون به 4500 هکتار افزایش یافته است.

اکبری با بیان اینکه کشت های هیدروپونیک  از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی است افزود در این روش بهره وری آب بسیار بالا است و استفاده از این روش در جهان و در ایران رو به افزایش است و در آینده ای نه چندان دور توسعه هر چه بیشتر آن در سطوح وسیع اجتناب ناپذیر خواهد بود.

وی با بیان اینکه  کشت NFT برای اولین بار در کشور در شهرستان مهریز به اجرا در آمده است گفت برای توسعه سامانه های  نوین آبیاری هیچگونه محدودیت مالی وجود ندارد.

سیستم ان اف تی NFT هیدروپونیک  یا روش پرورش تکنیک جریان مواد غذایی یا( Nutrient Film Technique NFT )  تکنیک کاشت در آب است که گیاهان در حالی رشد می کنند که ریشه هایشان در یک ظرف پلاستیکی حاوی محلول غذایی در حال چرخش قرار می گیرند.

سطح زیر کشت گلخانه های استان یزد بالغ بر 1600 هکتار است و استان یزد  با تولید 490 هزار تن  توانسته 22 درصد تولیدات کشور و جایگاه دوم کشوری را به خود اختصاص دهد.