معاون فرماندار : روحيه جهادي و آموزش دو ركن اصلي هلال احمر

معاون سياسي امنيتي و اجتماعي فرماندار مهريز در دومين نشست هيئت مديره استان يزد گفت: جمعیت هلال احمر با روحیه جهادی در ابعاد مختلف؛ حوادث و آسیب‏ ها را شناسی کرده و راه‏ های پیشگیری از آنها را با ارائه آموزش های لازم بین آحاد مردم نهادینه ساخته است.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري مهريز،دومین نشست هیأت مدیره هلال احمر استان یزد با حضور مديرعامل جمعيت هلال احمر استان ، امام جمعه و معاون سياسي امنيتي و اجتماعي فرمانداري مهريز در سالن جلسات هلال احمر شهرستان مهريز برگزار شد.

** تشكيل تيم كوهستان در شهرستان مهريز

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در اين نشست گفت: تشکیل تیم سیلاب یا تیم کوهستان نیاز سنجی آن انجام و در قالب یک طرح به زودی در مهریز اجرایی می شود.
محسن حرازی زاده افزود:وجود تیم‌های امداد و نجات، کوهستان و سیلاب برای خدمت رسانی درهرگونه حوادث احتمالی وکمک به آسیب دیدگان در پایگاه‌های امدادی این شهرستان می توانند موثر باشند.
وی با اشاره به تجهیز پایگاه امدادی تنگ چنار ،در آینده ای نزدیک از تکمیل و تجهیز طرح های نیمه تمام این شهرستان خبرداد و افزود:طرح  های ساختمانی نیمه تمام در سطح شهرستان با توان هلال احمر استان و مدیریت اجرایی شهرستان مهریز تکمیل و تجهیز می شوند .
امام جمعه مهریز دراین نشست گفت:داوطلبان هلال احمر همواره در مواقع بحرانی و امدادی برای کمک و امدادرسانی به نیازمندان از هیچ کوششی دریغ نکرده و بدون هیچ گونه چشم داشتی به خدمات رسانی و امدادگری اقدام می کنند.

** روحيه جهادي و آموزش دو ركن اصلي هلال احمر

همچنين معاون سياسي امنيتي و اجتماعي فرماندار مهريز گفت امدادرسانی و کمک به حادثه دیدگان از جمله اهداف متعالی و خداپسندانه ای است که حد و مرزی نداشته و جمعیت هلال احمر به صورت شبانه روزی، بدون هیچ چشم داشت و به صورت داوطلبانه به بهترین صورت ممکن نسبت به انجام آن اهتمام می ورزد.

محمد جواد برزگر نقش امدادگران در حوادث و همچنین توجه به امور بشردوستانه و فرهنگی مهم دانست و گفت: جمعیت هلال احمر باید با مدیریت و روحیه جهادی در ابعاد مختلف؛ حوادث و آسیب‏ ها را شناسی کرده  و راه‏ های پیشگیری از آنها را با ارائه آموزش های لازم بین آحاد مردم نهادینه سازد که در این میان نقش جوانان و فعالین جمعیت هلال احمر که بدون هیچ چشم داشت و خستگی مشغول انجام خدمت رسانی هستند؛ یک کار ماندگار است

**تسریع در امر امدادرسانی در حوادث
حجت الاسلام محی الدینی افزود: جمعيت هلال احمر به عنوان يک نهاد مردمی و خدمتگزار در حساس ترين زمان و سخت ترين شرايط خدمات حياتی و نجات بخش، خدمات خود را به آحاد مردم ارائه می دهد.

وی همچنین بر ضرورت تسریع در امر امدادرسانی در حوادث جهت جلوگیری از تلفات انسانی تاکید کرد.