مصباحي مقدم:مطهري شهيد راه دفاع از مرزهاي دين و معارف ديني بود - همراه با گزارش تصویری

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحي مقدم در همايش تجليل از فرهنگيان شهرستان مهريز كه با حضور امام جمعه، فرماندار و جمعي از فرهنگيان مهريز برگزار شد، رسالت اصلي شهيد مطهري را مبارزه با انحرافات از مسير انقلاب و اسلام دانست و اظهار داشت: مطهري، شهيد راهِ دفاع از مرزهاي دين و معارف ديني بود.
عضو جامعه روحانيت مبارز تهران با بيان اينكه آموزش‌هاي غير‌رسمي استاد مهطري كارآمدتر و نافذتر از آموزش‌‌هاي رسمي او بود، افزود: شهيد مطهري با مطالعه و بررسي افكار التقاطي از جمله گروه فرقان به مبارزه با اين افكار مي‌پرداخت به طوري كه آن هنگام كه نتوانستند قلم اين شهيد بزرگوار را از كار بيندازند، دست به شهادت وي زدند.
رئيس كميسيون ويژه طرح تحول اقتصادي تاكيد كرد: شهيد مرتضي مطهري به خاطر نشر حقايق ديني و اسلامي توسط گروهك منحرف و وابسته فرقان به شهادت رسيد.
وي خاطرنشان كرد: دشمنان با ترور شخصيت‌هاي تاثير‌گذار فرهنگي، اجتماعي و مذهبي نظام ما مي‌خواستند نور خدا و ارزش‌ها را در كشور خاموش كنند.
مصباحي مقدم يادآور شد: آنها با به شهادت رساندن امثال مطهري‌ها نه تنها به اهدافشان نرسيدند بلكه روز به روز در بين مردم ذليل‌تر و رسواتر هم شدند.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي، يكي از وظايف معلمان را انتقال عزت نفس به دانش‌آموزان برشمرد و افزود: معلمان بايد كرامت انساني كه خداوند براي آدمي قرار داده و در قرآن انسان خليفه‌الله بر روي زمين معرفي شده است را به دانش‌آموزان منتقل كنند تا دانش‌آموزان در راه رسيدن به قله‌هاي پيشرفت خود را كوچك نشمرند.
وي شناساندن الگوها و چهره‌هاي ماندگار تاريخ تمدن اسلام و ايران به دانش‌آموزان را از ديگر وظايف معلمي خواند.
مصباحي مقدم همچنين بر الگوسازي متناسب با تعاليم اسلامي براي تبيين ارزش‌هاي ديني در دانشجويان و نسل جوان توسط اساتيد و معلمان تاكيد كرد.

حسن حاضری رئیس آموزش و پرورش مهریز در این مراسم ضمن خیرمقدم به مسئولین از زحمات و تلاش معلمان و فرهنگیان شهرستان قدردانی کرد.
امام جمعه مهريز نيز در اين مراسم ضمن تقدير از حضور حجت‌الاسلام مصباحي مقدم به اين شهرستان، معلمان را طلايه‌داران پيشرفت و تعالي كشور دانست و خاطرنشان كرد: ارتقاي سطح فرهنگي، علمي و معنوي جامعه مرهون زحمات بي‌وقفه اين قشر فداكار است كه پيوسته براي تحقق اهداف آموزشي و پرورشي جوانان و نوجوانان تلاش مي‌كنند.
حجت‌الاسلام علي برهان بر ترويج فرهنگ ارزش‌هاي ديني و انديشه و تفكر استاد مطهري در جامعه تاكيد كرد و گفت: بسيجيان و قشر فرهنگي و دانشگاهي بايد در تبيين انديشه‌هاي اين متفكر وارسته و انتقال آن به نسل جديد تلاش كنند تا حق بزرگي كه اين مريد امام راحل بر جامعه دارد به نحو شايسته ادا شود.
در پايان اين مراسم از معلمان برتر شهرستان مهريز با اهداي لوح سپاس تجليل شد.