مردم شهرستان مهریز برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین در سامانه سماح ثبت نام کنند

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان مهریز، محمد دهقان بنادکی فرماندار مهریز در سومین جلسه ستاد اربعین حسینی (ع) شهرستان بر اطلاع رسانی در خصوص روش اخذ گذرنامه و اعطای تسهیلات سفر اربعین به زائران، فضا سازی شهری ، هماهنگی موکب داران با ادارات تبلیغات اسلامی و پلیس راه و همکاری دیگر دستگاه ها به منظور پشتیبانی از موکب ها تاکید کرد.

وی ادامه داد: با توجه به تردد زائرین در حوزه استحفاظی شهرستان اداره آب و فاضلاب مهریز نسبت به تامین آب شرب مجتمع های بین راهی اقدامات لازم انجام دهد و همچنین کمیته ای به دبیری اداره راهداری، با همکاری بهداشت و اصناف برای سرکشی و تذکر به مجتمع های بین راهی تشکیل شود.

در ادامه غفور زاده کارشناس استانداری یزد بیان کرد: طبق آمار تا امروز ۹ هزار نفر در سامانه سماح در استان جهت شرکت در مراسم پیاده روی اربعین ثبت نام‌ کردند و در صورتی که مردم شهرستان مهریز هم در این سامانه ثبت نام کنند بهتر می توانیم این امر را مدیریت کنیم.

وی با اشاره به دو نوع گذرنامه عادی یا بین المللی و گذرنامه ویژه اربعین افزود: گذرنامه عادی یا بین المللی که سالهای قبل برای شرکت در پیاده روی اربعین صادر می شد، برای سفر به سایر کشورها هم مورد استفاده قرار می گیرد که زائران هردو گذرنامه را می توانند هم از طریق نرم افزار و سایت پلیس من بصورت غیرحضوری درخواست بدهند.

غفورزاده تصریح کرد: زائران درصورتی که هرگونه پرسش یا مشکلی در خصوص اربعین دارند می توانند با شماره ۰۳۵۳۱۱۱۴ تماس بگیرند.

در ادامه جلسه در خصوص ساماندهی موکب ها و آموزش موکب داران، تامین اتوبوس، مستندسازی و ساخت تیزر مراسم، تامین دارو و ... بحث و تبادل نظر شد.