مراسم استانی زنگ خانه در مدرسه ویژه مدارس شبانه روزی باحضور مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد،فرماندار مهریز و جمعی از مسئولین شهرستان در دبیرستان دخترانه دوره اول صادقی نژاد سریزد مهریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداري مهريز به نقل از اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در این مراسم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت شهادت جمعی از هموطنانمان در حادثه تروریستی اهواز گفت :مهمترین رویکرد آموزش و پرورش استان اجرای سند تحول بنیادین است .

" عباسعلی دانافر " افزود : ما باید شهروندانی تربیت کنیم که علاوه بر داشتن علم برای زندگی آماده باشند و از نظر رشد اخلاقی، عاطفی، سیاسی و اجتماعی هم تکامل یافته باشند .

وی با اشاره به عدالت آموزشی در آموزش و پرورش استان  گفت : محرومیت و دور دست بودن از مرکز شهر و استان، کمبود امکانات و تسهیلات، تبعیض جنسیتی و نداشتن بضاعت مالی نباید مانع از تحصیل و رشد و پیشرفت دانش آموزان شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان تصریح کرد : نشاط و پویایی لازمه ضروری هر جامعه ای است و مدارس ما باید از فضای شاد و جذابی برخوردار باشد تا این احساس شادابی و نشاط در دانش آموزان نهادینه شود.

وی رمز موفقیت را استعداد، تلاش و حمایت دانست و افزود : باید فطرت مسئولیت پذیری، خداجویی، خداباوری و خودباوری در دانش آموزان تقویت شود.

" سید محمد رستگاری" فرماندار مهریز نیز در این مراسم با اشاره به اینکه حمایت از دانش آموزان مدارس شبانه روزی از اولویت های اصلی است  گفت : مدارس شبانه روزی موقعیت خوبی را برای ادامه تحصیل دانش آموزان درروستاهای دور و نزدیک فراهم نموده اند.

مدیر آموزش و پرورش مهریز نیز در این آیین ضمن تسلیت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین(ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و شروع بهار دانایی و توانایی گفت: پنج آموزشگاه شبانه روزی در مهریز وجود دارد که با به صدا درآوردن زنگ خانه در مدرسه نزدیک به 580 نفر دانش آموز در این مدارس به تحصیل مشغول می شوند که از این میزان 250 نفر از امکانات خوابگاه شبانه روزی استفاده می کنند.

 

قزائت مقاله،اجرای گروه سرود رهپویان حرم مهریز،مداحی،برگزاری نماز جماعت مغرب وعشاء و حضور در خوابگاههای دانش آموزان از دیگر برنامه های اجراء شده در این مراسم بود.