مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان:ساماندهی پارک گلستان مهریز و تبدیل آن به بزرگترین پارک کوهستانی مهریز در سال 90

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، محمدرضا عالم مدیرکل منابع طبیعی و و آبخیزداری استان یزد در  اولین شورای اداری منابع طبیعی و آبخیزداری استان  در سال 90 که در باغ پهلوان پور مهریز تشکیل شد ازساماندهی پارک گلستان شعبه 2 مهریز واقع در جاده سنتو و تبدیل آن به بزرگترین پارک این شهرستان و فراهم نمودن زمینه رقابت با پارک کوهستان یزد خبر داد.
در این شورای اداری که فرماندار مهریز و مدیران و پرسنل منابع طبیعی شهرستان های استان نیز حضور داشتند محمدرضا عالم ضمن گرامیداشت سال جهاد اقتصادی، کاهش هزینه های اداره های منابع طبیعی و آبخیزداری و عمل به فرامین رهبرمعظم انقلاب در سال جهاد اقتصادی را مورد تاکید قرار داد.
وی همچنین اظهار داشت : در راستاي اطلاع رساني از وضعيت انفال اراضي ملي و جلوگيري از تخريب و تصرف انفال اين اداره كل اقدام به پياده سازي نقشه هاي اراضي ملي نموده و با اجراي پروژه هايي مانند حفر كانال،نصب تابلو در مناطق بحراني (مناطقي كه امكان تصرف اراضي ملي و تخريب منابع طبيعي وجود دارد)  اراضي ملي از ساير اراضي جدا مي نمايد.
 وی افزود: در اين راستا امكان شناسايي اراضي دولتي بسيار راحت و در  كنترل و مبارزه با پديده زمين خواري آسانتر مي گردد
عالم تصریح کرد: با نصب تابلو براي پروژه هاي فوق هرگونه تصرف  و يا تخريبي كه صورت بگيرد از طريق مردم شناسايي و با تلفن رايگان 09696 به اداره كل اطلاع رساني مي گردد.
مدير منابع طبيعي و آبخيزداري استان يزد همچنین گفت: پيش از 90 درصد از سطح اين استان را منابع طبيعي شامل بيابان، مرتع و جنگل تشكيل مي دهد.
محمدرضا عالم وسعت عرصه هاي منابع طبيعي استان را 5/12 ميليون هكتار بيان كرد و افزود: 9/5 ميليون هكتار از اين رقم اراضي كويري و بياباني، 5/6 ميليون هكتار مراتع و 200 هزار هكتار هم جنگلهاي طبيعي و دست كاشت مي باشد.
مهدی کیانی مقدم فرماندار مهریز نیز در ادامه ضمن قدر دانی ازحافظان طبیعت و این سرمایه های ارزشمند اظهار نمود :اهمیت منابع طبیعی بر کسی پوشیده نیست وانسان خسته از زندگی ماشینی وتکراری برای شادابی روح وجسم به طبیعت نیازمند است.
وي توسعه و گسترش منابع طبيعي را نيازمند عزم و بسيج عمومي و مشاركت همگاني دانست .
ايشان بيان داشت كه فرهنگ سازي در راستاي حفظ منابع طبيعي مي تواند نقش به سزايي داشته باشد و بايد اين فرهنگ سازي از خانواده ها شروع شود و در مدارس و دانشگاهها و يا مراكز علمي به نحو احسن به آن پرداخت شود و ما  فرهنگ وآموزه های غنی دینی در خصوص اهمیت جایگاه منابع طبیعی داریم که می تواند نقش انکار ناپذیری در حفظ محیط زیست داشته باشد.
تبیین و توجیه برنامه های منابع طبیعی در سال 90 که اصلی ترین آنها تحقق پروژه های در دست اقدام و تکمیل این پروژه ها است از مهمترین اهداف این شورای اداری بود.