"احمد پهلوانی"مدیر کل صدا و سیمای استان یزد در افتتاح ایستگاه فرستنده دیجیتال تنگ چنار مهریزگفت: یکی ازضروریات تقویت فعالیت های فرهنگی تقویت پوشش شبکه های دیجیتال در روستاها می باشد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز: با حضورمدیر کل صدا و سیمای استان یزد ،فرماندار مهریز و برخی از مسئولین استان و شهرستان ایستگاه فرستنده دیجیتال تنگچنار مهریز روز دوشنبه دهم فروردین ماه افتتاح و روستاهای این دهستان زیر پوشش این شبکه های تلویزیونی قرار گرفتند .

در این مراسم مدیر کل صدا و سیمای استان یزد در سخنانی با اشاره به تهاجم فرهنگی غرب بدلیل افزایش روز افزون شبکه های ماهواره ای و تاثیر پذیری روستاها، تقویت پوشش شبکه های دیجیتال در روستاها را ضرورت تقویت فعالیت های فرهنگی بیان کرد.
احمد پهلوانی اظهار داشت: از برنامه های مهم صدا و سیمای یزد گسترش زیر ساخت های خدمات رسانی به روستاها و بخش های دور از دسترس خواهدبود
همچنین در ادامه فرماندار مهریز نیز با اشاره به اینکه یکی نیاز و مطالبه همیشگی اهالی ساکن در روستاهای مهریز فراهم کردن زمینه دریافت برنامه های مختلف صدا و سیما بوده است گفت :خوشحالیم که امروز با پیگیری هایی که انجام شد شاهد افتتاح این ایستگاه در این دهستان خوب و زیباهستیم.
سید محمد رستگاری در این مورد از زحمات ویژه مدیر کل صدا و سیمای استان یزد و همچنین مدیران و همکاران بخش فنی و پشتیبانی صدا و سیمای مرکزیزدکه دراین امرمساعدت نمودندتشکرکرد.
وی از همکاری های صمیمانه زیر ساخت های شرکت مخابرات نیز در این مورد قدر دانی کرد و ابراز امیدواری کرد در سال جدید تمامی دهستان های بخش مرکزی مهریز با همت و مساعدت مسوولان صدا و سیمای استان تحت پوشش شبکه های دیجیتالی صدا و سیما قرار بگیرند .
دهستان تنگچنار مهریز یکی از پنج دهستان این شهرستان است که در 30 کیلومتری جنوب غربی این شهر قرار دارد .
برای راه اندازی این شبکه افزون بر یک میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی و بخشی نیز توسط خودیاری مردم دهستان تامین شده است .
هم اکنون بخشی از دهستان های میانکوه و ارنان و همچنین خورمیزات از برنامه های شبکه دیجیتال استفاده می کنند .