مدیریت آموزش و پرورش مهریز با صدور بیانیه ای خواستار حضور گسترده مردم و خانواده بزرگ آموزش و پرورش به ویژه فرهنگیان و دانش آموزان در راهپیمایی 13 آبان 1397 شد.
به گزارش روابط عمومی  فرمانداري مهريز به نقل ازآموزش و پرورش مهریز متن این بیانیه به شرح ذیل است:
13 آبان هر سال یاد آور طنین فریادهای آزادی خواهی وعدالت گستری بت شکن عصر، حضرت امام خمینی(ره)، علیه سلطه جهانخواران و روز تبعید معظم له از شهر قم در سال 1343 و معطر به بوی شهادت جوانان پاک طینتی است که در مقابل دانشگاه تهران به دست رژیم منحوس پهلوی مظلومانه به خاک و خون کشیده شدند.
یوم الله سیزدهم آبان یکی از حساس ترین مقاطع تاریخ و یاد آور سه رخداد مهم(تبعید حضرت خمینی(ره) به کشور ترکیه در سال 1343، کشتار وحشیانه دانش آموزان انقلابی توسط رژیم سفاک و یزیدی پهلوی در سال 1357 و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در سال 1358)است.
مردم مسلمان ایران در این روز بزرگ با لبیک به ندای ولی امر مسلمین و شرکت در راهپیمایی (روز ملی مبارزه با استکبار جهانی)، روحیه ظلم ستیزی و اراده پولادین خود را در منظر جهانیان به نمایش می گذارند.
ما جامعه فرهنگیان و دانش آموزان شهرستان مهریز در راهپیمایی 13 آبان بار دیگر با آرمانهای امام راحل و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی بیعت می کنیم و ضمن بیعت مجدد با ولایت فقیه و رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی با حفظ روحیه استکبار ستیزی و استقلال طلبی تا تحقق حکومت عدالت جهانی حضرت مهدی(عج) به مبارزه فرهنگی همه جانبه با ظلم و استکبار در سراسر دنیا ادامه می دهیم.
وعده ما وشما یکشنبه 13 آبان ساعت 10 صبح در حسینیه شهدای گمنام مهریز