مدیرکل کتابخانه های عمومی استان یزد: 25 درصد از کتابخانه های روستایی استان در مهریز قرار دارد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، علائی مدیر کل کتابخانه های عمومی استان در اولین انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز در سال 1390 که با حضور فرماندار مهریز و دیگر اعضای این انجمن برگزار شد به  تعداد کتابخانه های روستایی در مهریز اشاره و  گفت: 25 درصد از آمار کتابخانه های عمومی استان در شهرستان مهریز قرار دارد .

گفتنی است از تعداد 20 کتابخانه روستایی استان 5 کتابخانه در روستاهای مهریز قرار داد.

وی این امر را نشان از فرهنگ بالای روستائیان مهریزی و افتخاری برای استان دانست.
این در حالی است که سعید قریشی رئیس اداره کتابخانه های عمومی مهریز از افتتاح یک باب کتابخانه ی روستایی دیگر در دهستان بهادران مهریز خبر داد و افزود: با استقبال یکی از خیّرین دهستان بهادران که هزینه ساختمان این کتابخانه را متقبّل  شده است در چند ماه آینده کار ساخت این کتابخانه با پیگیری هایی که در حال انجام است آغاز خواهد شد.
وی همچنین برنامه های این اداره در هفته معلم را اینچنین بین کرد: تجلیل از معلمین برتر عضو کتابخانه ها، عضویت رایگان فرهنگیان در هفته معلم،  اهدای 100 جلد کتاب شقایق های آسمانی(یادنامه 313 شهید گلگون کفن مهریز).
در ادامه علائی از راه اندازی 1000 ایستگاه کتاب در سطح استان در سال 1390 خبر داد و گفت: در سطح استان هر جا احساس شود و یا پیشنهاد شود که لحظه ای وقت مردم در حال هدر رفتن است ایستگاه های کتاب را راه اندازی خواهیم کرد و راه اندازی 1000 ایستگاه کتاب در سطح استان از جمله برنامه های این اداره در سال جهاد اقتصادی است.
وی بیمارستانها، ایستگاه های اتوبوس درون شهری، آرایشگاه ها را از جمله ی این مکانها برای احداث ایستگاه کتاب برشمرد.
علائی همچنین در صحبتهای خود به نتایج دیدار مدیران نهادهای کتابخانه های عمومی با رهبر معظم انقلاب اشاره و گفت: در دیداری که دوشنبه 9 اسفند جمعي از مديران نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور با مقام معظم رهبري داشتند محور فعالیت های این نهاد در سال 90 مشخص شد.
وی رويكرد اصلي فعاليت‌هاي سال 90 نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور و استان را اين دانست كه به سراغ افرادي كه اهل مطالعه نيستند، برويم و بررسي كنيم كه چگونه مي‌توان اين عده را كتابخوان كرد.
مدیر کل کتابخانه های عمومی استان دیگر رویکردهای اصلی این اداره در سال 90 را این چنین برشمرد:
فراخوانی عمومی برای جلب نظرات مردم، ایجاد تحولی برای کتابخوان کردن گرفتاران و مددجویان ، تهیه کتاب برای اصناف و کارگران تا واسطه ای بین مردم و نهادکتابخانه های عمومی باشند،
مجهزکردن کتابخانه ها به کتاب کارآفرینی و مشاوران کارآفرین برای جوانان جویای کار و راه اندازی کمتیه نهضت مطالعه مفید در شهرستانها.
علائی همچنین با مژده دادن به پژوهشگران گفت: از دهم اردیبهشت ماه سال جاری کافی نت کتابخانه های عمومی استان به دانلود نامحدود مجهز خواهد شد و پژوهشگران  می توانند برای دانلود فایل های خود به کتابخانه های عمومی سطح استان مراجعه کنند.
گفتنی است برای این امر کارت های عضویت برای مراجعان با هزینه 5000 تومان در ماه صادر خواهد شد.
مهدی کیانی مقدم فرماندار مهریز نیز در این جلسه ضمن اشاره به اهمیت بخش کتابخانه های عمومی به عنوان یکی از بخش های مهم فرهنگی گفت: به دلیل اینکه بحث کتابخانه ها به عنوان یکی از بخش های مهم فرهنگی در جامعه مطرح است لازم است تمامی مسئولان نگاه ویژه ای به این بخش داشته باشند.
در پایان نیز در مورد اعطای 5 درصد درآمدهای شهرداری به اداره کتابخانه های عمومی بحث و بررسی شد .