مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد گفت: از ابتدای فروردین تا پایان آبان ماه96، 1.8 میلی متر باران در استان ثبت شد که این عدد نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 9 میلی متر بود، شاهد کاهش شدید میزان بارندگی هستیم.

محمد مهدی جوادیان زاده روز سه شنبه در شورای حفاظت از منابع آب شهرستان مهریز افزود: در مهریز 1.5 میلی متر بارندگی ثبت شد.
وی ادامه داد: اگر وضعیت کنونی بارندگی ادامه یابد بدون شک در تابستان سال 97، نسبت به سال های گذشته دچار مشکل بیشتر و کم آبی در شهرها و روستاها خواهیم شد .
این مسوول در شرکت آب منطقه ای یزد اظهار کرد: راه حل اساسی بدون از شعار و برگزاری جلسه ها ، فقط در وضعیت کنونی مدیریت صحیح بر منابع موجود آبی استان در بخش های شرب ، صنعت و کشاورزی است و راه دیگری وجود ندارد.
جوادیان زاده یادآور شد: باید با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی درست و به موقع به مردم در شهرها و روستاها در تمام بخش ها این مطلب مهم تبیین شود که همه با صرفه جویی ، به درستی از منابع موجود استفاده کنیم .
وی با بیان اینکه مسوولان به دنبال پیگیری و رفع موضوع کم آبی در استان و انجام طرح های کلان هستند، تصریح کرد: همکاری مردم و مسوولان قطعا نقش مهمی در مدیریت مصرف و استفاده از منابع موجود دارند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد به اهمیت اجرای طرح های علمی و فنی در خصوص جداسازی آب شرب از کشاورزی اشاره کرد و پیگیری موضوع و اجرای آن را توسط همگان خواستار شد.
جوادیان زاده بيان کرد: اجرای طرح های مشارکتی و استفاده از تشکل های مردمی برای ساماندهی از منابع آبی موجود از راه های مهم دیگر برای مواجه با کم آبی در استان است. 
در این جلسه فرماندار مهریز به وضعیت کم آبی شهرستان در سال جاری اشاره کرد و مدیریت صحیح استفاده از منابع موجود را با همکاری مردم و حمایت و همراهی مسوولان امور مورد تاکید قرار داد.
هم اکنون 11 هزار و 386 مشترک روستایی در 65 روستا و همچنین 18 هزار و 700 مشترک شهری در شهرستان مهریز وجود دارد.