مديركل آبفار استان يزد: برخی روستاهاي مهريز با تانكر آبرساني خواهند شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، محمدرضا حاتمي مدیرکل آبفار روستایی استان در بازديدي به همراه فرماندار، بخشدار و جمعي از مسئولان شهرستان مهريز از مناطقي همچون دهستان تنگ‌چنار، سرور و ارنان از تدام خشكسالي در شهرستان مهريز خبر داد.
وي خاطرنشان كرد: با تدام خشكسالي در شهرستان مهريز و كمبود آب آشاميدني در روستاهاي اين شهرستان، آب برخي روستاها با تانكر و به صورت سيار تامين خواهد شد.
حاتمي همت ساير مسئولان و مردم را در مقابله با بحران عظيم خشكسالي مورد تاكيد قرار داد و بيان داشت: مهريز دومين شهرستاني است كه از بحران خشكسالي رنج مي‌برد.
حاتمي عنوان داشت: ‌مردم و همه دستگاه‌هاي اجرايي بايد با صرفه‌جويي در مصرف آب به بهبود اين وضعيت كمك كنند.
فرماندار مهريز نيز در اين بازديد بارندگي شش ماه نخست سال زراعي را 65 ميليمتر اعلام كرد و اظهار داشت: اين ميزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته در ميانگين بلندمدت 54 درصد و نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 35 درصد و نسبت به ميانگين سال زراعي جاري 64 درصد كاهش يافته است.
مهدي كياني‌مقدم بيان داشت: در خسارت‌ها و حوادث خشكسالي، اين روستائيان هستند كه مظلوم واقع شدند و مسئولان استان بايد بيشتر به اين بحران عظيم توجه كنند و به روستاها رفته و از نزديك با مسائل و مشكلات آنها آشنا شوند.
وي با بيان اينكه شهرستان مهريز بيشترين آسيب‌ها را از خشكسالي متحمل شده است، بيان داشت: بسياري از روستاهاي اين شهرستان به دليل خشكسالي سكنه خود را از مي‌دهند.
كياني‌مقدم خواستار توجه بيشتر مسئولان و توزيع بودجه‌هاي خشكسالي با توجه به خسارات وارد شده به منطقه شد.