كلنگ احداث خوابگاه و نمازخانه مدرسه دخترانه راهنمايي شبانه روزي سريزد به زمين زده شد

به گزارش روابط عمومي فرمانداري مهريز، به مناسبت هفته گراميداشت مقام معلم مراسم كلنگ زني احداث خوابگاه و نمازخانه مدرسه دخترانه راهنمايي شبانه روزي سريزد مهريز با حضور خيّرين اين بناي آموزشي(حاج عبدالحسين و حاج عباس عبيد)،‌ فرماندار مهريز، معاون اداره كل تجهيز و نوسازي مدارس استان،‌ رئيس دفتر امام جمعه مهريز، بخشدارمركزي، رئيس آموزش و پرورش مهريز و ديگر مسئولين شهرستان برگزار شد.
گفتني است اين خوابگاه و نمازخانه با زيرزبناي 825 متر در دو طبقه  با اعتبار خيّر محترم بالغ بر 300 ميليون تومان به ياد مرحومه مغفوره بانو زينل همداني ساخته خواهد شد.
اميد است اين ساختمان تا 13 آبان ماه سال جاري در روز دانش آموز به بهره برداري برسد.
اجراي گروه سرود با موضوع هفته معلم و دكلمه اي با همين موضوع از برنامه هاي بعدي اين مراسم بود.
حسن حاضري رئيس آموزش و پرورش مهريز نيز در سخناني ضمن تبريك هفته معلم،‌ حضور خيّرين محترم، فرماندار مهريز و معاون اداره كل تجهيز و نوسازي مدارس استان را خيرمقدم گفت.
مهدي كياني مقدم فرماندار مهريز در ادامه اين مراسم ضمن تبريك هفته معلم گفت:تعليم و تعلم از شئون الهي است و خداوند، اين موهبت را به پيامبران و اولياي پاک خويش ارزاني کرده است تا مسير هدايت را به بشر بياموزند و چنين شد که تعليم و تعلم به صورت سنت حسنه آفرينش  درآمد.
کیانی مقدم در ادامه به نمایش قرار دادن نقش شهید مطهری در روشنگری جامعه در تمامی برنامه های هفته معلم را مورد تاکید قرار داد و گفت:
انتخاب سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری به عنوان روز معلم انتخابی بسیار شایسته و به جا است، شهید استاد مطهری با کوله باری از اندیشه های ناب و اصیل اسلامی وارد محیط پرمخاطره دانشگاه شد و با تمام توان و نیرو از اسلام ناب و حقیقی دفاع کرد. او هم در مقابل روشنفکران غرب زده ایستاد و هم در مقابل انسان های متحجر که از دین و مقتضیات زمان خویش آگاهی نداشتند.
در پايان نيز فرماندار مهريز و ديگر مسئولين شهرستان با اهداي لوح تقدير از خيّرين اين خوابگاه و نمازخانه قدرداني كردند.