فرماندار مهريز:

فرماندار مهریز گفت: برای رشد فضایل اخلاقی و تربیتی در کودکان و نوجوانان ابزارهای مناسبی وجود دارد که قصه گویی از همه آنها موثرتر است و برای جذب مخاطب بسیار مفید است.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري مهريز، سید محمد رستگاری در جلسه هم اندیشی و برنامه ریزی برگزاری جشنواره استانی قصه گویی در مهریز افزود: کودکان و نوجوانان علاقه زیادی به قصه دارند و برگزاری جشنواره فرصتی برای ترویج مفاهیم فرهنگی به نسل جوان است.
وی ادامه داد: برنامه های جشنواره باید بر اساس نیاز و سلایق کودکان و همکاری خود آنها و خانواده ها بنحو مناسب برگزار شود که نقش اساسی در انجام برنامه های تربیتی و فرهنگی و رسیدن به هدف های دینی دارد.
فرماندار مهریز تاکید کرد: از طریق قصه می‌توان فضایل اخلاقی را در کودکان درونی ساخت چون نقاط ضعف و قدرت را به انسان نشان می‌دهد و زمینه را برای رشد اخلاقی او آماده می کند.
نماينده دولت در مهريز بیان کرد: همکاری نهادهای فرهنگی و آموزشی در جلب مشارکت خانواده ها برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره لازم است و باید دستگاه ها در کنار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت کنند.
همچنین رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهریز گفت: سومین جشنواره استانی قصه گویی با موضوع قصه های بومی و محلی و با هدف احیای سنت قصه گویی و ترویج این هنر به عنوان یک ابزار تربیتی در شهرستان برگزار می شود.
سید رضا آقایی افزود: برای انجام هر چه بهتر جشنواره به همکاری دستگاه های فرهنگی و همچنین خانواده ها نیاز است که مقدمه کار فراهم شده و امیدواریم بتوان در ترویج مسائل فرهنگی و تربیتی اقدام کرد.
سومین جشنواره استانی قصه گویی از ۱۳ تیرماه امسال به مدت یک هفته در محل دانشگاه پردیس مهریز برگزار می شود.