فرماندار مهریز : کارگروه توسعه سلامت نقطه عطفی در ارتقای شاخص‌های سلامت مردم

فرماندار مهریز در کارگروه توسعه سلامت مهریز بر تعیین تکلیف مشکلات ساختمانی، تاسیساتی و تجهیز حوزه‌های بهداشتی و درمانی شهرستان مهریز تاکید و این نشست را نقطه عطفی در ارتقای شاخص‌های سلامت مردم برشمرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان مهریز رضا زارع زاده فرماندار مهریز در نشست کارگروه توسعه سلامت شهرستان بر تعیین تکلیف مشکلات ساختمانی، تاسیساتی و تجهیز حوزه‌های بهداشتی و درمانی شهرستان مهریز تاکید و این نشست را نقطه عطفی در ارتقای شاخص‌های سلامت مردم برشمرد.

همچنین «محمدرضا صباغیان» سهیم شدن مردم در موضوع سلامت را امری موفق و ضروری دانست و افزود: با توجه به این که طرح توسعه بيمارستان پیشرفت حدود ۷۰ درصدی داشته و در حال تکمیل است، کمبود اعتبار و تجهیزات لازم برای تکمیل آن را به زودي با وزیر بهداشت در ميان گذاشته و پیگیری خواهم كرد.

نوری شادکام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نیز به تجهیز شدن بیمارستان مهریز به دستگاه آندوسکوپی و ماموگرافی اشاره کرد و افزود: دستگاه آندوسکوپی و ماموگرافی که از نیاز‌های شهرستان است، به زودی در اختیار مردم مهریز قرار می‌گیرد.

وي همچنین از تکمیل و تجهیز بخش دیالیز بیمارستان فاطمه الزهرا مهریز برای خدمت‌رسانی به مردم شهرستان مهریز و استان یزد در آینده نزدیک خبر داد.

همچنین محمدرضا دهقانی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی هم از بهره‌برداری طرح‌‌های نیمه تمام شهرستان در آينده نزدیک خبر داد و گفت: سه واحد از خانه‌های بهداشت روستا‌های میرک آباد و خورمیز سفلی و خورمیز علیا که داراي پیشرفت ۸۰ درصدی هستند تا پایان سال جاری تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اتمام طرح کنترل فشار خون تا نیمه تیرماه، از افرادی که هنوز در این طرح شرکت نداشته‌اند خواست تا در فرصت باقیمانده به پایگاه‌ها و مراکز سلامت مراجعه و در طرح پایش و کنترل فشارخون شرکت کنند.