فرماندار مهریز: مهریز رتبه نخست اجرای مصوبات انجمن کتابخانه‌های عمومی استان را دارد

فرماندار مهریز گفت: شهرستان مهریز به لحاظ اجرای مصوبات انجمن کتابخانه‌های عمومی، رتبه اول استان را در سال 90 و شش ماهه نخست سال جاری کسب کرده است.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، مهدی کیانی‌مقدم در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی مهریز اظهار داشت: در جلسه پیشین انجمن کتابخانه‌های عمومی استان یزد اعلام  شد، شهرستان مهریز با اجرای صد درصدی مصوبات انجمن، رتبه نخست استان را کسب کرده است.
وی افزود: بحث مطالعه مفید از مهم‌ترین دغدغه‌های مقام معظم رهبری است و ایشان به طور جدی این موضوع را دنبال می‌کنند که جلوه‌های حمایت ایشان از این حوزه، همه‌ساله در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نمایان است.
رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهریز تأکید کرد: وظیفه ما این است که پییگری دغدغه‌های معظم له را در صدر کارهای خود قرار دهیم.
کیانی‌مقدم با تشکر از زحمات کتابداران در زمان افزایش ساعات کاری کتابخانه‌ها در ایام امتحانات و کنکور، از اداره کتابخانه‌های عمومی خواست طرح‌های پیشین خود از جمله طرح هاتف کتاب را مجدداً پیگیری و اجرا کند.
سعید قریشی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مهریز نیز در این جلسه با اشاره به اتمام عملیات ساخت کتابخانه‌های "شهید مطهری" و "بهادران" مهریز اظهار داشت: مانع عمده بر سر راه افتتاح این دو باب کتابخانه، تجهیزات است که امیدواریم با همت مسئولان شهرستان، به زودی شاهد راه‌اندازی آنها باشیم.
در ادامه این جلسه طباطبایی، سرپرست شهرداری مهریز نیز اظهار داشت: شهرداری در راستای تحقق اهداف سند نهضت مطالعه مفید آماده است کانکس‌های ویژه‌ای برای ایجاد فضای مطالعه و کتابخوانی در تفرجگاه‌های شهر مهریز برپا کند.
وی قول مساعدت داد استفاده اداره کتابخانه‌های عمومی از بیلبوردهای تبلیغاتی سطح شهر برای تبلیغ کتابخوانی تسهیل شود.
دعوت از خیران شهرستان در جلسات انجمن، برپایی نمایشگاه کتاب در واحدهای صنعتی و تولیدی و همچنین برگزاری همایش کتابخوانی و دعوت از نخبگان مهریزی از مصوبات این جلسه بود.