فرماندار مهریز : خیرین در سازندگی کشور نقش موثری دارند

رضا زارع زاده فرماندار مهریز: خیرین در سازندگی کشور نقش موثری دارند و زندگی این قشر از جامعه حقیقتا" برای سایرین الگو و عبرت آموز است

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان مهریز همزمان با آغاز هفته دولت فرماندار و جمعی از مسئولین مهریز ضمن حضور در منزل خیرین شهرستان از اقدامات آنان تجلیل کردند.

فرماندار مهریز در این دیدار بیان داشت: مشارکت خیرین در ساخت و ایجاد مراکز آموزشی، درمانی و خدماتی از جنس مشارکت در جهاد مقدس است و آنها در سازندگی کشور نقش موثری دارند که باید برای سایرین الگو باشد.

رضا زارع زاده با بيان اينکه اکثر خيرين ما به کارهاي خير به صورت سنتي نگاه مي کنند،گفت:اگر در هر خيريه اي يک اتاق فکر وجود داشته باشد، اموري که توسط خيرين انجام مي شود جنبه علمي پيدا مي کند و در جامعه تاثيرات عميق تري بر جاي مي گذارد.

مقام عالی دولت در شهرستان نقش خيرين را در پيشرفت تعالي جامعه، نقشي مهم و تاثيرگذار توصيف کرد و گفت: ما بايد در کتاب قطور زندگي سطري به ياد ماندني باشيم نه حاشيه اي از ياد رفتني لذا براي آنکه عمل خير ما به يادگار بماند،بايد متناسب با روش هاي علمي و اصولي به انجام کار خير بپردازيم که اين امر نيز به بسترسازي نيازدارد.

وي تصريح کرد:خيرين کشور ما انسان هاي با اخلاصي هستند که با تمسک به خداوند و اهل بيت عليهم السلام به انجام امور خير اقدام مي کنند.در چنين شرايطي به جاست که خيران، توسط مسوولان و رسانه ها با نيازهاي جامعه آشنا شوند تا با فکر روشن به فعاليت بپردازند.

 

زارع زاده مهریزی خاطر نشان کرد:ما به فکر خير و عمل خير بها مي دهيم و چه بهتر که اين اقدامات خيرانه با ديد روشن و متناسب با نيازهاي جامعه انجام شود تا موجب رشد و تعالي افزون تر جامعه گردد.
 

**تا فرصت باقي است،به امور خير بپردازيم

سید منصور طباطبایی فر به لزوم شتاب در انجام کارهاي خير اشاره کرد و گفت:امام صادق عليه السلام مي فرمايد:"پدر من حضرت باقر العلوم عليه السلام توصيه فرمود اگر کار خيري پيش آمد،به آن اقدام کن زيرا اگر به فردا موکول شود شايد ديگر انجام آن ميسر نگردد."از اين رو هر يک از ما بايد با توجه به اين حديث گرانبار در انجام امور خير شتاب کنيم.

این خیر بزرگوار افزود : همه افرادي که وسعت مالي دارند و خداوند از نعمات دنيوي به ميزان زيادي بهره مندشان ساخته است،تا فرصت باقي است بايد بخشي از اموالشان را صرف امور خير کنند تا پس از مرگ در جهان باقي سرمايه اي به کف داشته باشند.

طباطبایی فر تصريح کرد:فرصت انجام کار خير محدود است و اگر زمان موجود از دست رفت،ديگر امکاني براي جبران وجود نخواهد داشت لذا بايد هرچه زودتر در راه خدا و براي مردم دست به کار خير ببريم.