فرماندار مهریز خبر داد: اطلس اجتماعی شهرستان مهریز ایجاد می‌شود

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز؛ مهدی کیانی‌مقدم فرماندار مهریز در نخستین نشست اطلس اجتماعی شهرستان که با حضور دستگاه‌های مرتبط در فرمانداری تشکیل شد، از ایجاد شبکه اطلس اجتماعی شهرستان مهریز خبر داد.
وی افزود: مقابله با آسیب‌های اجتماعی یکی از کارهای مهم دولت است که تهیه این اطلس نیز در راستای همین وظیفه مهم و خطیر انجام می‌شود.
کیانی‌مقدم با اشاره به اینکه شبکه اطلس اجتماعی راه را برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی هر شهر روشن می‌کند، تصریح کرد: در تهیه این اطلس اجتماعی باید دقت‌ نظر کافی صورت گیرد تا براساس آن اولویت‌ها تعیین شود.
وی تحول در مسائل اجتماعی را نیازمند هم‌افزایی و مشارکت نهادهای مختلف دانست و به تشریح محورهای طرح اطلس اجتماعی، مصوبات جلسه 54 شورای اجتماعی کشور مرتبط با پایگاه داده‌های اجتماعی همچنین وظایف اعضاء پرداخت.
فرماندار مهریز شناسایی، جمع‌آوری و پردازش اطلاعات لازم و داده‌ها در مورد توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها، وضعیت اجتماعی و مراکز فرهنگی کمک در راستای برنامه‌ریزی بهتر برای توزیع عادلانه منابع در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی را از دیگر اهداف تدوین این شبکه دانست.
فرماندار مهریز گفت: با تعیین و شناسایی شاخص‌ها، ظرفیت‌ها و سرمایه‌های فرهنگی و اجتماعی شهرستان امکان هر چه بیش‌تر تقویت و به بار نشاندن فرصت‌های اجتماعی و نیز پیش‌گیری کاهش و رفع آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی را برای مدیران و مسئولان فراهم می‌کند.