فرماندار مهریز خبر داد: اختصاص 56 میلیون تومان به حوزه هنر و فرهنگ مهریز

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، مهدی کیانی مقدم در مراسم تجلیل از هنرمندان شهرستان مهریز از اختصاص 56 میلیون تومان به حوزه هنر و فرهنگ در کمیته برنامه‌ریزی این شهرستان خبر داد.
وی خاطرنشان کرد: نزدیک به 20 میلیون تومان از این رقم برای تعمیر و تجهیز نگارخانه آفرینش هزینه خواهد شد که این مهم می‌تواند خبر خوشی برای هنرمندان این شهرستان باشد و زمینه را برای فعالیت هر چه بیشتر آنان مهیا کند.
مهریز عنوان کرد: بقیه این اعتبار نیز در زمینه تعمیر و تجهیز سیستم گرمایشی و خرید برخی تجهیزات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صرف خواهد شد.
کیانی مقدم ضمن تقدیر از فعالان حوزه فرهنگ و هنر شهرستان توجه مردم مهریز به ارزش‌های فرهنگی را بسیار حائز اهمیت دانست.
وی همچنین به بیان دیدگاه‌های رهبری در مورد هنر و نقش هنر در جامعه پرداخت و اظهار داشت: جایگاه هنر و هنرمند والاست به شرطی که در مسیر و جایگاه خودش قرار گیرد و اگر این چنین شود دید جامعه به هنر تغییر می‌کند.
کیانی‌مقدم با تاکید بر احترام گذاشتن به هنر خاطرنشان کرد: هنرمندان باید نخستین کسانی باشند که برای هنر اهمیت قائل می‌شوند و ارزش کالاهایی را که در دست دارند بدانند و در این‌صورت است که مردم نیز خود را متعهد به رعایت جایگاه هنر خواهند دانست.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهریز نیز در این مراسم از فعالیت شش انجمن هنری در این شهرستان خبر داد و افزود: انجمن‌های نمایش، موسیقی، خوشنویسی، تجسمی، شعر و عکاسی در این شهرستان فعالیت دارند که از جوانان خوش ذوق و با استعداد مهریزی دعوت می‌شود با مراجعه به این اداره با عضویت در این انجمن‌ها، از برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی آن بهره‌مند شوند.
سیدرضا آقایی همچنین از افزایش تعداد کانون‌های فرهنگی هنری شهرستان مهریز خبر داد و با اشاره به نقش کانون‌های فرهنگی هنری در ارتقای فرهنگ دینی شهرستان مهریز اظهار داشت: کانون‌های فرهنگی هنری این شهرستان با صدور سه مجوز جدید به 45 کانون افزایش یافته است.
وی همچنین با اشاره به نقش پر رنگ کانون‌های فرهنگی هنری در این شهرستان افزود: مهریز از شهرستان‌هایی است که دارای بیشترین تعداد کانون فرهنگی هنری در استان یزد است.
در این مراسم نیز از برگزیدگان نخستین نمایشگاه خوشنویسی شهرستان و دست‌اندرکاران نمایش عروسکی قصه بخت تجلیل شد.
در بخش خوشنویسی فاطمه زارع بیدکی و آقایان رضا دهقان و سید علیرضا حسینی برگزیدگان رشته نستعلیق، محمدهادی دهقان در رشته نسخ و فاطمه زارع‌زاده در رشته شکسته نستعلیق به عنوان نفرات برگزیده معرفی و تجلیل شدند.
در بخش تئاتر عروسکی نیز محمدحسن ابویی کارگردان نمایش عروسکی قصه بخت، حامد آرامی عروسک گردان و صداپیشه و ابوالفضل میروکیلی بازیگر این نمایش و برخی دیگر از دست‌اندرکاران این نمایش تجلیل شدند.