فرماندار مهریز: تجليل از مقام معلم وظيفه اي همگاني است

به گزارش روابط عمومي فرمانداري مهريز، مهدی کیانی مقدم فرماندار مهریز در اولین جلسه شوراری اداری این شهرستان در سال 1390 که با محوریت برنامه ریزی هفته گرامیداشت معلم برگزار شد ضمن تاکید بر اجرای با شکوه برنامه های هفته معلم توسط تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان گفت: تکریم و تجلیل از مقام معلم وظیفه ای همگانی است که مدیران شهرستان برای گرامیداشت آن باید از هر گونه تلاشی دریغ نکنند.
كياني مقدم افزود: تعليم و تعلم از شئون الهي است و خداوند، اين موهبت را به پيامبران و اولياي پاک خويش ارزاني کرده است تا مسير هدايت را به بشر بياموزند و چنين شد که تعليم و تعلم به صورت سنت حسنه آفرينش  درآمد.
وی ضمن تبیین نقش و وظایف دستگاه های شهرستان در گرامیداشت هفته معلم افزود: انسان نيز با پذيرش مسئولین معلمی، نام خويش را در اين گروه و در قالب واژه مقدس «معلم» ثبت کرده است. معلم، ايمان را بر لوح جان و ضميرهاي پاک حک مي کند و نداي فطرت را به گوش همه مي رساند.
کیانی مقدم در ادامه به نمایش قرار دادن نقش شهید مطهری در روشنگری جامعه در تمامی برنامه های هفته معلم را مورد تاکید قرار داد و گفت:
انتخاب سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری به عنوان روز معلم انتخابی بسیار شایسته و به جا است، شهید استاد مطهری با کوله باری از اندیشه های ناب و اصیل اسلامی وارد محیط پرمخاطره دانشگاه شد و با تمام توان و نیرو از اسلام ناب و حقیقی دفاع کرد. او هم در مقابل روشنفکران غرب زده ایستاد و هم در مقابل انسان های متحجر که از دین و مقتضیات زمان خویش آگاهی نداشتند.
فرماندار مهریز همچنین در سخنان خود از مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان و اعضای ستاد تسهیلات نوروزی به خاطر ایجاد شرایطی مناسب و مطلوب برای ارائه خدمات و تسهیلات به مسافران و میهمانان نوروزی تقدیر کرد.
وی در پایان هفته سلامت را به همه مدیران تبریک و از زحمات و تلاش های پرسنل شبکه بهداشت و درمان در راستای ایفای نقش در سلامت و بهداشت جامعه قدردانی کرد.
حسن حاضری رئیس آموزش و پرورش نیز در ادامه از برگزاری بیش از 40 برنامه كلي در هفته بزرگداشت معلم در این شهرستان خبر داد و افزود:
اهم برنامه های هفته گرامیداشت مقام معلم که با همراهی و تعامل سایر دستگاه های شهرستان برگزار خواهد شد بدین شرح می باشد: نواختن زنگ سپاس از مقام معلم، تجلیل از معلمان و فرهنگیان شهرستان، دیدار جمعی از معلمان نمونه شهرستان با امام جمعه، گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فرهنگی، تجلیل از مسن ترین معلمان شهرستان، برگزاری مراسم گرامیداشت هفته معلم در قدیمی ترین مدرسه شهرستان، شب شعر معلم، همایش دوچرخه سواری با حضور فرهنگیان، صبحگاه مشترک و رژه سپاس نیروهای نظامی، انتظامی و بسیج در شهرستان.
در پایان این جلسه نیز اعضای شورای اداری به بیان دیدگاه ها، پیشنهادات و برنامه های مستقل دستگاه اجرایی خود در هفته معلم پرداختند.