فرماندار مهریز: تاریخ کهن و آثار تاریخی – فرهنگی مهریز دو عامل مهم در توسعه صنعت گردشگری شهرستان

فرماندار مهریز در بازدید از اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهریز گفت: این شهرستان با داشتن تاریخ کهن و آثار تاریخی – فرهنگی ، می تواند بیش از این ظرفیت بهره ببرد و در زمینه توسعه صنعت گردشگری سرآمد باشد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان مهریز، رضا زارع زاده در بازدید از اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهریز گفت:  این شهرستان  با داشتن تاریخ کهن و آثار تاریخی – فرهنگی ، می تواند بیش از این ظرفیت بهره ببرد و در زمینه توسعه صنعت گردشگری سرآمد باشد.


فرماندار مهریز  خاطر نشان کرد: میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نقش پر اهمیتی در صیانت و حفاظت از میراث فرهنگی دارد لذا بایستی به تبیین جایگاه بخشی در حوزه میراث فرهنگی پرداخته و با عزم راسخ و احساس مسئولیت اجتماعی در جهت انتقال میراث گذشته گان به نسل آینده تلاش نماییم.


همچنین الهام جلوداری سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مهریز ضمن ارائه گزارش عملکرد یکساله ، بیان کرد: حفظ و نگهداری بناهای تاریخی  شهرستان یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در اولویت برنامه های این مجموعه قرار دارد زیرا ریشه و فرهنگ هر شهر و کشور در گرو آثار تاریخی می‌باشد.
 

جلوداری با اشاره به اينكه توسط اداره ميراث فرهنگي دوره هاي آموزشي براي آموزش و احياي صنایع دستی برگزار مي شود، افزود : جهت احیای صنایع دستی شهرستان در اردیبهشت ماه سال جاری 80 هنرمند آموزش دیده اند.

سرپرست اداره ميراث فرهنگي ،صنايع دستي و گردشگري مهريز گفت: حدود 100 هنرمند به صورت فعال در رشته هاي مختلف صنايع دستي مشغول كار هستند.

 
وي مهمترين صنايع دستي فعال مهريز را چاقوسازي، سبدبافي، سنگ تراشي، گيوه دوزي، تركه بافي و قالي بافي ذكر كرد.


مهريز كه بناي اوليه آن را به مهرنگار دختر انوشيروان ساساني نسبت مي دهند 600 اثر تاريخي و فرهنگي دارد كه تاكنون 101 اثر آن در فهرست آثار ملي ثبت شد.