فرماندار مهريز : بزرگترين رويداد فرهنگي سال 98 مردم مهريز در نماز عيد فطر رقم خواهد خورد

مردم ولايتمدار محلات شهرستان مهريز برای اولین بار نماز وحدت بخش عید سعيد فطر را با شكوه وحدت و يكپارچگي در حسينيه وحدت اقامه خواهند كرد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري مهریز جلسه هماهنگي اقامه نماز عيد سعيد فطر  با حضور فرماندار ، امام جمعه و جمعي از مسئولين شهرستان در محل سالن جلسات فرمانداري مهريز برگزار شد.

فرماندار مهریز گفت: اتحاد و وحدت همواره یکی از رمزهای موفقیت است و تفرقه و فاصله بین مردم موجب آفت‌های زیادی در اجتماع می‌شود و ازآنجایی‌که قرآن می‌فرماید یدالله مع الجماعه و خدا با جماعت است، ایده برگزاری مراسم اقامه نماز عید فطر با حضور مردم محلات شهرستان در یک مکان ایده ناب و ارزشمندی است.

رضا زارع زاده  افزود: حضور تمام مردم شهرستان مهریز در حسینیه وحدت برای اقامه نماز عید فطر می‌تواند بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی این شهرستان در سال ۹۸ باشد و اگر این موضوع محقق شود می‌تواند زمینه پایه‌گذاری حرکت‌های فرهنگی و ارزشی بیشتری را فراهم کند.

رضا زارع زاده مهریزی افزود: همکاری و همراهی مردم و تمام نهادهای اجرایی منطقه نقش مهمی در اقامه این فریضه دینی دارد و بدون شک شاهد برگزاری باشکوه آن برای نخستن بار به صورت متمرکز در این فضای بزرگ خواهیم بود.

 همچنين حجت‌الاسلام محی‌الدینی خاطرنشان کرد: پراکندگی محلات مختلف مهریز و پدیده محله گرایی در این شهرستان یکی از مسائلی است که در برخی موارد باعث تصادم ساکنین محلات مختلف و معضلاتی در این شهرستان شده است.

امام‌جمعه مهریز افزود: طی ۲ سال گذشته با اقامه نماز عید سعید فطر در مسجد جامع ولیعصر شهرستان تلاش کردیم تا با نمایش صفوف به‌هم‌پیوسته مردم محلات مختلف مهریز در یک مکان، شاهد وحدت و یکپارچگی مردم این شهرستان باشیم؛ اما امسال قصد داریم با حمایت مسئولین، هیئت‌امنای مساجد و مردم این دیار گام بلندتری برداریم.

وی تأکید کرد: برگزاری نماز عید فطر با حضور ساکنین محلات مختلف، شکوه و عظمت اتحاد و همبستگی را به نمایش می‌گذارد و اقامه نماز باهدف برقراری اتحاد هر چه بیشتر بین مردم در روزی که روز دعا و روز پاداش خدا به مؤمنین است، دارای برکات بی‌شمار و موجب نزدیک شدن دل‌ها به یکدیگر می‌شود.

محی‌الدینی ضمن تشکر از تلاش‌های ستاد اقامه نماز جمعه برای اقامه نماز عید فطر در حسینیه وحدت مهریز گفت: جلسات متعددی در ماه مبارک رمضان با روحانیون، ائمه جماعت و اعضای هیئت‌امنای مساجد برگزارشده است و همگی برای برپایی نماز عید سعید فطر در حسینیه وحدت مهریز به‌اتفاق نظر رسیدند و بی‌شک این حرکت ارزشمند مایه دلگرمی مردم این شهرستان خواهد بود.

وی ادامه داد: فلسفه اقامه این نماز در دین مبین اسلام بر اساس وحدت و همدلی در راستای تحقق ارزش های معنوی است، بنابراین با همکاری خوب ائمه جماعات، همراهی مسئولان و سایر اقشار مردم این فریضه به نحو مناسب اقامه می شود.