فرماندار مهريز بر تبيين نقش شهيد مطهري در روشنگري جامعه در تمام برنامه‌هاي هفته معلم تاكيد كرد

به گزارش روابط عمومي فرمانداري مهريز، مهدي كياني مقدم فرماندار مهريز در ستاد گراميداشت هفته معلم با تاكيد بر اجراي باشكوه برنامه‌هاي هفته معلم توسط تمامي دستگاه‌هاي اجرايي شهرستان مهريز اظهار داشت: تعليم و تعلم از شئون الهي است و خداوند اين موهبت را به پيامبران و اولياي پاك خويش ارزاني كرده است تا مسير هدايت را به بشر بياموزند و چنين شد كه تعليم و تعلم به صورت سنت حسنه آفرينش درآمد.
مهدي كياني‌مقدم ضمن تبيين نقش و وظايف دستگاه‌هاي شهرستان در گراميداشت هفته معلم افزود: انسان نيز با پذيرش مسئوليت معلمي، نام خويش را در اين گروه و در قالب واژه مقدس «معلم» ثبت كرده است.
كياني‌مقدم عنوان كرد: معلم، ايمان را بر لوح جان و ضميرهاي پاك حك مي‌كند و نداي فطرت را به گوش همه مي‌رساند.
فرماندار مهريز همچنين با گراميداشت ياد و خاطره شهيد متفكر استاد مطهري، يادآور شد: تكريم و تجليل از مقام معلم وظيفه‌اي همگاني است كه مديران شهرستان براي گراميداشت هفته معطم بايد از هرگونه تلاشي دريغ نكنند.
كياني‌مقدم در ادامه بر تبيين نقش شهيد مطهري در روشنگري جامعه در تمام برنامه‌هاي هفته معلم تاكيد كرد و افزود: انتخاب سالروز شهادت استاد مرتضي مطهري به عنوان روز معلم انتخابي بسيار شايسته و به جا است.
وي ادامه داد: شهيد استاد مطهري با كوله‌باري از انديشه‌هاي ناب و اصيل اسلامي وارد محيط پرمخاطره دانشگاه شد و با تمام توان و نيرو از اسلام ناب و حقيقي دفاع كرد.
رئيس آموزش و پرورش شهرستان مهريز نيز در ادامه از برگزاري بيش از 40 برنامه در هفته بزرگداشت معلم در اين شهرستان خبر داد و افزود: اهم برنامه‌هاي هفته گراميداشت مقام معلم كه با همراهي و تعامل ساير دستگاه‌هاي شهرستان برگزار خواهد شد شامل نواختن زنگ سپاس از مقام معلم، تجليل از معلمان و فرهنگيان شهرستان، تجليل از مسن‌ترين معلمان شهرستان، برگزاري مراسم گراميداشت هفته معلم در قديمي‌ترين مدرسه شهرستان، شب شعر معلم، همايش دوچرخه‌سواري با حضور فرهنگيان و .. از جمله برنامه‌هاي هفته معلم در مهريز است.
حسن حاضري با تجليل از مقام شامخ معلم بزرگ، شهيد استاد مطهري بيان داشت: معلمان ما بايد استاد مطهري را براي خود الگو قرار دهند و با همان دلسوزي و علاقه به كار بپردازند.
حاضري همچنين از معرفي و تجليل از معلمان پرتلاش و نمونه شهرستان مهریز خبرداد.
وي حسینعلی دهقان منگابادی فرزند کریم، بمانعلی شفیع بغدادآبادی  فرزند محمد علی، حسین فرشادی فرزند محمد علی، محمد علی زارع فرزند غلامعلی، محمد رضا دهقانیزاده بغدادآبادفرزند عبدالعلی، زهرا سلیمی فرزند قاسم و محمد جابر زارعزاده فرزند میرزا احمد را به عنوان معلمان نمونه شهرستان در سال تحصیلی 90-89 معرفی کرد.
رئيس آموزش و پرورش مهريز خاطرنشان کرد: مراسم تجلیل از این معلمان برگزیده در همایش بزرگ فرهنگیان با حضور مسوولین انجام می شود.