فرماندار شهرستان مهریز در جمع مدیران مدارس  شهرستان مهریز گفت : با توجه به جایگاه مدیران و معلمان انتظار می رود ، فرهنگیان علاوه بر پیشگامی  در ثبت نام اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن 1395  در ترویج و فرهنگ سازی و راغب نمودن  دانش آموزان و خانواده های آنها نیز فعال و پویا باشند .

سید محمد رستگاری با اشاره به اینکه هم اکنون مهریز در بین شهرستانهای استان یزد در رتبه چهارم ثبت نام اینترنتی قرار گرفته است گفت : یکی از شاخصهای برنامه ریزان کلان کشور،توسعه یافتگی هرشهر و شهرستان است و استفاده از ابزارهای نوین مانند اینترنت از  نمودهای این شاخص است و می توان با اطلاع رسانی و همراهی در این زمینه نیز شهرستان مهریز را سرآمد استان یزد نمود .
فرماندار مهریز از همراهی و همکاری پرسنل ادارات و برخی نهادهای وابسته به تشکل های روستایی  شهرستان قدردانی نمود و گفت : گستردگی شهرستان مهریز کار اطلاع رسانی و ثبت نام اینترنتی را مشکل نموده است اما بهرحال می توان از ظرفیت آموزش و پرورش برای ترغیب مردم و آگاهی رسانی به آنها در جهت اهمیت ثبت نام اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن سال جاری استفاده لازم را برد .
 محمد زارع معاون فرماندار این شهرستان نیز اطلاعات و آمار ثبت نام اینترنتی در استان یزد را  مطرح و به چگونگی انجام سرشماری در شهرستان مهریز پرداخت
زارع گفت : در این سرشماری 15 نفر نیروی انسانی در شهرستان برای حضور در درب منازل اهالی ساکن در مهریز با ستاد سرشماری همکاری می کنند و ثبت نام با تبلت و به صورت الکترونیک انجام خواهد شد .
زارع با اشاره به اینکه هم اکنون شهرستان ابرکوه در ثبت نام اینترنتی استان یزد پیشگام است گفت : نمی توان جایگاه مهریز را نیز تثبیت شده دانست و با توجه به اختلاف اندک بین آمار شهرستانهای استان مهریز هم می تواند به صدر جدول صعود کند و هم می تواند  سقوط به انتهای جدول توسعه یافتگی و استفاده از فضای مجازی  و اینترنت را تجربه نماید .
مدیر آموزش پرورش مهریز نیز در این نشست  بر اهمیت مشارکت آموزش وپرورش ونقش بزرگ وتاثیر گذار فرهنگیان در سرشماری تاکید کرد .
سید علی کار آموز با اشاره به اهمیت و اهتمام  لازم در همکاری مدیران مدارس آموزش و پرورش در شهرستان  مهریز عنوان کرد:  مهریز می تواند با   همکاری آموزش و پرورش رتبه اول تعداد ثبت نام کننده اینترنتی را در سرشماری نفوس  و مسکن سال جاری  کسب کند.
وی با اشاره به چهارم شدن مهریز در تعداد ثبت نام کننده اینترنتی  گفت : توقع است که مدیران مدارس و معلمان و همکاران  آموزش و پرورش مهریز هم همکاری خوبی با ستاد سرشماری داشته باشند و تلاش بیشتری در ترغیب خانواده ها از طریق دانش آموزان برای شرکت در سرشماری اینترنتی بکنند
✅مردم مهریز برای بهبود شاخص آماری  جایگاه توسعه یافتگی و استفاده از فضای مجازی خود تنها 10 روز فرصت دارند که نقش فرهنگیان در نیل به این هدف بسیار مهم و ناثیرگذار است.