عدم شناخت از هدف امام حسین و روی اوردن به نوحه های به سبک ترانه مهمترین اسیب های ماه محرم

عدم شناخت از هدف امام حسین و روی اوردن به نوحه های به سبک ترانه مهمترین اسیب های ماه محرم

 

حجت السلام مجید جعفر پور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان مهریز در گفتگو با خبر گزاری ایسنا ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری سرور وسالار شهیدان اظهار داشت: شهرستان مهریز همواره در ماه محرم و با برگزاری عزاداری های سنتی و بسیار باشکوه جزء برترین های استان در این زمینه بوده است .

وی گفت در دهه اول ماه محرم  بیش از 60 روحانی مستقر وطرح هجرت وظیفه تبلیغ و آشنای هرچه بیشتر مردم با اهداف امام حسین را دارند.

وی در ادامه افزود با وجود تعداد زیاد هیات های عزاد اری در شهرستان مهریز خوشبختانه وجود خرافات در بین مردم و عزادران در این شهرستان جایگاهی ندارد هر چند که خرافات در بین مردم در ماه محرم نقش پر رنگتری به خود میگیرد ولی با  فرهنگ سازی که در چند سال گذشته در مراسن تعزیه خانی وهمچنین برپای عزاداری سنتی شده است وجود خرافات کم رنگ شده است ولی متاسفانه هنوز در بعضی از مراسم ها  حرکاتی انجام میشود که در شان عزادارن امام حسین وهمچنین در شان اهداف امام حسین نیست و این وظیفه مبلیغین دینی است که با هوشیاری مردم از وجود این کارها وحرکات جلوگیری کنند.

جعفر پور افزود :عدم شناخت امام حسین واهداف بلند آن وهمچنین روی اوردم مداحان به نوحه های که به سبک ترانه است از مهمترین آسیب های است که در ماه محرم خود نمایی میکند .

.وی تصریح کرد پرداختن به حواشی عزاداری و دور شدن از اصل ان میتواند تبعات منفی زیادی داشته باشد و مردم را از هدف عاشورای امام حسین دور کند.

وی افزود : عدم شناخت از اهداف امام حسین و کم رنگ شدن معنویات مسائلی را به دنبال داشته است که نمونه بازر آن اهانت به ساحت مقدس امام خمینی توسط عده ای فریب خورده بود که متاسفانه موجب خوشحالی دشمنان اسلام ونظام شد اگر مردم از امام و رهبری فاصله نگیرند هیچ گونه مشکلی در هیچ زمینه ای پیش نخواهد امد.

وی در پایان  گفت نقطه عطف ما باید رهبری باشد و کلام ایشان باید حسن ختام تمام برنامه ها باشد و سرپیچی از فرمایشات رهبری موجب سوء استفاده دشمنان خواهد شد.