طی 2 سال اخیر صورت گرفت؛ افزایش 39 درصدی زیربنای کتابخانه‏های مهریز

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز،  سعید قریشی در سومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی مهریز از افزایش 39 درصدی زیربنای کتابخانه‌های این شهرستان طی دو سال اخیر خبر داد و اظهار داشت: میزان عناوین و نسخ کتاب‌های کتابخانه‌های این شهرستان نیز افزایش قابل توجهی داشته است.
وی ادامه داد: عناوین و نسخ کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های شهرستان مهریز 26 درصد افزایش یافته است.
قریشی با اشاره به رشد و افزایش همه شاخص‌های کتابخوانی در مهریز عنوان کرد: تعداد اعضای فعال کتابخانه‌ها و ظرفیت‌ سالن‌های مطالعه نیز به ترتیب از رشد 25 و 30 درصدی برخوردار بوده است.
رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهریز یادآور شد: علاوه بر این شاخص‌ها، همه کتابخانههای شهرستان به رایانه و تجهیزات جانبی مجهز شده‌اند.
قریشی ادامه داد: سه باب از کتابخانه‌های مهریز نیز به شبکه اینترانت با ظرفیت دانلود نامحدود مجهز شده‌اند.
وی همچنین از وضعیت کتابخانه شهید مطهری یزد خبر داد و افزود: ساختمان جدید این کتابخانه از پیشرفت فیزیکی 70 درصدی برخوردار است که این میزان پیشرفت با تلاش‌ها و توجه ویژه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد صورت گرفته است.
معاون فرماندار مهریز نیز در این نشست ضمن تقدیر از تلاش‌های علایی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد اظهار داشت: تعداد کتابخانه‌های شهرستان از پنج باب به 11 باب رسیده است.
محمد رستگاری، مدیریت علایی در این مدت را مدبرانه خواند و افزود: شاخص‌های کتابخوانی در کل استان یزد افزایش قابل توجهی داشته است.
سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز در این نشست ضمن تقدیر از اعضای انجمن کتابخانه‌های مهریز و صمیمیت موجود میان آنها، ارتباط تنگاتنگ بین اداره کتابخانه‌ها و اداره فرهنگ و ارشاد مهریز را تحسین کرد.
محمدحسن علایی از اداره کتابخانههای عمومی شهرستان مهریز نیز به دلیل راه‌اندازی و تجهیز پنج باب کتابخانه روستایی تقدیر كرد و گفت: شهرستان مهریز تنها شهرستانی است که همه روستاهای با جمعیت بالای هزار نفر آن صاحب کتابخانه است.
وی همچنین به تشریح دیدار کتابداران با مقام معظم رهبری در تیرماه سال جاری پرداخت و خواستار سرلوحه قرار دادن بیانات ایشان در همه امور شد.
در این جلسه مقرر شد؛ تبلیغ کتاب و سیرهای مطالعاتی در دستور کار کتابخانه‌های عمومی مهریز قرار گیرد.
همچنین مصوب شد هیچ همایش و جلسه‌ای در شهرستان بدون پیوست کتاب نباشد و به هر مناسبتی در ادارات، کتاب‌ها و پوسترهایی با همان موضوع به نمایش گذاشته شود.

خبرگزاری فارس