شورا نماد مردم سالاری دینی و از مصادیق عینی حق حاکمیت مردم در مشارکت ملی است.

همزمان با روز بزرگداشت شوراها ، مراسمی با حضور فرماندار ، بخشدار مرکزی و شوراهای اسلامی شهر و روستا در محل هفت شهر مهریز برگزار شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، همزمان با روز بزرگداشت شوراها ، مراسمی با حضور فرماندار ، بخشدار مرکزی و شوراهای اسلامی شهر و روستا در محل هفت شهر مهریز برگزار شد.

فرماندار هرستان مهریز ضمن تبریک روز شورا ها ، عملکرد اعضای شوراهای شهر و روستا در شهرستان مهریز را مطلوب ارزیابی نمود .

رضا زارع زاده با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله)  که فرمودند «اصل ایجاد شوراهای اسلامی شهر و روستا در قانون اساسی، نشاندهنده اهتمام نظام جمهوری اسلامی ایران به مجموعه متنوع فکرها، مشورت ها و دیدگاه ها در اداره امور کشور است و این موضوع، نقطه مقابل نظام های ارتجاعی و استبدادی است.»" گفت : افتخار نظام جمهوری اسلامی ایران این است که از روز اول، آرا، افکار و خواست مردم، مورد توجه جدی قرار گرفته و شورا نماد مردم سالاری دینی و از مصادیق عینی حق حاکمیت مردم در مشارکت ملی و واگذاری امور به مردم است .

وی ضمن بیان اهمیت روحیه مطالبه گری در اعضای شورا، همکاری و همراهی با مسولان استان و شهرستان جهت تسریع در انجام خدمات به روستائیان را لازمه کار دانست.

بخشدار مرکزی مهریز در ادامه  ضمن تبریک روز شوراها تنظیم صورتجلسات شورا ها را  بر اساس ضوابط خواستار شد و گفت تشکیل جلسات منظم شوراها موجب همگرایی و وحدت و حل مشکلات مردم و روستا می شود.

مهدی دهقان زاده یکی از عوامل پیشرفت و توسعه روستا ها را تشکیل هیات های اندیشه ورز دانست و افزود در سال گذشته جلسات هم اندیشی دهیاران روستا های مهریز برگزار شد که خرزوجی بسیار خوبی داشت.

شهرستان مهریز دارای 47 روستای دارای شورای اسلامی می باشد.