شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان مهریز برگزار شد

اولین جلسه شورای امربه‌معروف و نهی از منکر با حضور امام‌جمعه مهریز ، دادستان و جمعی از مسئولین شهرستان در مسجد حضرت قاسم (ع) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز اولین جلسه شورای امر به معروف شهرستان با حضور امام جمعه و جمعی ار مسئولان در مسجد حضرت قاسم (ع) بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا (س) برگزار شد.

امام‌جمعه مهریز ضمن اشاره به اهمیت اجرای اصل امربه‌معروف و نهی از منکر در شهرستان خاطرنشان کرد: این اصل در دین مبین اسلام از مهم‌ترین ارزش‌های اسلامی است که هم‌ردیف اقامه فرایض واجب نماز و روزه قرارگرفته است و جامعه بدون این اصل دچار مشکلات فراوانی می‌شود.

حجت‌الاسلام محی‌الدینی همچنین ادامه داد: پاک‌سازی جامعه از هرگونه منکرات و جرائم و تخلفات موجب سلامت نفس و امنیت روانی و اعتقادی مردم می‌شود و با توجه به سنتی و مذهبی بودن این شهرستان، حضور گردشگران داخلی و خارجی در این منطقه و عدم تناسب فرهنگی بین این افراد با اعتقادات و فرهنگ حاکم بر شهرستان موجب مشکلات بسیاری می‌شود که نیاز است در این مورد تدابیر لازم اندیشیده شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مهریز نیز در این مراسم ضمن اشاره به مصوبات این شورا، تمامی نهادها و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی را برای اجرای طرح امربه‌معروف و نهی از منکر را مکلف دانست و گفت: اجرای این طرح توسط مسئولان ادارات و تشکل‌های مردم‌نهاد موجب ایجاد دایره وسیعی از ظرفیت‌های بزرگ در این راستا می‌شود.

مهدی حسن‌پور تأکید کرد: علاوه بر مسئولین دولتی و غیردولتی، مردم و داوطلبان و کسانی که دلسوز و دغدغه رفع آسیب‌ها و جرائم را دارند می‌توانند در این طرح شرکت کنند و لازم به ذکر است این افراد پس از تأیید و جذب توسط این شورا و صدور کارت شناسایی برای فعالیت درزمینهٔ امربه‌معروف و نهی از منکر توجیه و آماده می‌شوند.

وی افزود: آموزش و تذکر لسانی و عملی می‌تواند بسیار مؤثر باشد و پیش‌بینی‌شده است با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیز سازمان میراث فرهنگی، از بروز حرکت‌های غیراخلاقی و غیرقانونی در مناطق گردشگری و ییلاقات این شهرستان توسط مسافران داخلی و خارجی جلوگیری به عمل آید.ش