شهرستان مهریز دارای رتبه برتر در اجرای طرح کاداستر استان یزد

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان مهریز، آیین تکریم و معارفه ریاست اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان مهریز با حضور مدیر کل اداره ثبت اسناد و املاک استان یزد، فرماندار مهریز و دیگر مسئولین شهرستان برگزار شد.

فرماندار شهرستان مهریز در این مراسم گفت: شهرستان مهریز حدود ۵۵ هزار نفر جمعیت دارد که با توجه به خوش و آب هوا بودن شهرستان، این جمعیت در روزهای پایانی هفته و تعطیلات به بیش از ۷۰ هزار نفر می رسد که شهرستان را با مشکلات مختلف ترافیکی، تصادفات، آب و برق مواجه می کند و تمام دستگاهها درگیر هستند.

وی ادامه داد: مشکلات ثبتی و تعیین حدود اراضی و باغات مناطق ییلاقی، شهرستان را با مشکل مواجه می کند که ضروری است به آن توجه ویژه شود.

فرماندار مهریز، مبارزه با فساد را از شاخصه های دولت سیزدهم دانست و افزود: اداره ثبت اسناد و املاک از اداراتی است که ارباب رجوع زیادی دارد و امید است این موضوع در اداره ثبت با جدیت دنبال شود.

مهدی اقبال مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد هم با اشاره به تشکیل قرارگاه های کشور و استان گفت: در حوزه کاداستر و مجموعه زراعی زحمات زیادی کشیده شده است و در حوزه کاداستر استان، کاداستر مهریز از نظر فعالیتها از کاداسترهای برتر استان یزد بوده است.

وی با ابراز گله مندی از دهیاریها، از فرماندار و رئیس دادگستری شهرستان به عنوان روسای قرارگاه کاداستر خواست: با برگزاری جلسات متعدد، دهیاران را پای کار بیاورند چراکه با وجود مشکلات مختلف ثبتی لازم است دهیاران هم پای کار باشند.

اقبال با بیان اینکه از شهریور سال گذشته تا امسال تعداد اسناد مالکیت مهریز از ۳۲۰ مورد در ماه به ۸۰۰ مورد افزایش پیدا کرده است تصریح کرد: در این راستا تیم جهادی ۲۰ نفره ای در دورترین روستاها در چهار مرحله استقرار یافتند و در طی یک روز بیش از ۷۰۰ سند مالکیت صادر شده است و این تیم جهادی هر دو هفته یکبار آمادگی انجام این اقدامات را دارند.

و در پایان از زحمات آقای حمید رضا محمد پور قدردانی و آقای عباس دهقانپور به عنوان رییس جدید اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان مهریز معرفی شد.

۱۴۰۲/۰۲/۱۶

روابط عمومی فرمانداری شهرستان مهریز