با حضور معاون سياسي،امنيتي و اجتماعي استاندار يزد:
به مناسبت دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی، کتابخانه حاج علی اکبر محبوبی روستای گردکوه شهرستان مهریز با حضور معاون استاندار، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی، روز سه شنبه،24 بهمن ماه افتتاح و به بهره برداری رسید.
به گزارش روابط عمومی فرمانداري مهريز به نقل از اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز،با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان یزد، فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان ، ششمین کتابخانه روستایی شهرستان مهریز در روستای گردکوه شهرستان به همت خیر، حاج علی اکبر محبوبی  به بهره برداری رسید.
در این مراسم محمد علی طالبی، معاون سیاسی امنیتی استانداری یزد ضمن افتتاح و بازدید از بخش‌های مختلف این کتابخانه، از جایگاه والای خیرین بزرگوار در زمینه ساخت و ساز مراکز عمومی و توجه ویژه باریتعالی به امر خیری تاکید کرد.
وی به ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه و نیز ضرورت گسترش فضاهای کتابخانه‌ای در مناطق روستایی تأکید کرد.
در ادامه، محمد رستگاری، فرماندار نیز ضمن گرامیداشت ایام پیروزی  انقلاب و خیر مقدم و قدردانی از همت والای خیر و نیز دهیاری و شورای روستا و اداره کتابخانه‌ها برای تجهیز و راه‌اندازی این کتابخانه، خواستار همکاری بیش از پیش خیرین با دولت در زمینه های عمرانی و گسترش مراکز فرهنگی در مناطق روستایی شد.
گفتنی است در ابتدای مراسم،رقیه دوست فاطمیها، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان یزد ضمن تشکر ویژه از همراهی معاون سیاسی امنیتی استانداری در برنامه های کتابخانه های عمومی استان در آیین افتتاح کتابخانه بیان داشت: این کتابخانه با مساعدت مالی خیر و همکاری و همفکری شورا و دهیاری روستای گردکوه، با هزینه ای بالغ بر 200 میلیون تومان در  زیربنای 180 متر مربع  ساخت و تجهیز شده است.
وی یادآور شد این کتابخانه با 1500 جلد کتاب دارای بخش‌های مختلفی مانند کودک، نشریات، مخزن، مرجع، و مرکز اطلاع رسانی است و با افتتاح کتابخانه، تعداد کتابخانه های روستایی شهرستان مهریز به 6 باب کتابخانه رسید.
همچنین در این برنامه، علی اکبر محبوبی،خیر کتابخانه ،توضیحاتی درخصوص  روند ساخت این مجموعه ارائه داد.
شایان ذکر است برنامه ی قصه گویی در بخش کودک کتابخانه و تقدیر از خیر و اعضای شورا ی روستا از برنامه های جانبی این مراسم بود.