سطح زیرکشت زعفران در مهریز 40 هکتار افزایش یافت

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهریز از افزایش 40 هکتاری سطح زیرکشت زعفران طی 9 سال اخیر در مهریز خبر داد.
محمدحسین حکیمی اظهار داشت: سطح زیرکشت زعفران طی 9 سال اخیر در شهرستان مهریز حدود 40 هکتار افزایش یافته است.
وی خاطرنشان کرد: شهرستان مهریز با وسعت اراضی کشاورزی خود یکی از قطب‌های فعال کشاورزی استان محسوب می‌شود و با توجه به خشکسالی‌های چندین سال اخیر، مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان مصمم به افزایش کشت محصولات کم‌آب‌خواه همچون زعفران در سطح این شهرستان بوده است.
حکیمی عنوان کرد: کشت زعفران در شهرستان مهریز از سال 81 با کشت یک هکتار زعفران آغاز و به طور متوسط سالانه پنج هکتار به مزارع این محصول اضافه شد تا جایی که اکنون پس از گذشت 9 سال، اراضی زیرکشت زعفران در مهریز به 40 هکتار رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: از سطح 35 هکتار اراضی زعفران که پیازهای آن رسیده و بارور هستند، نزدیک به 150 کیلوگرم زعفران برداشت خواهد شد.
حکیمی اظهار امیدواری کرد: با توجه به استقبال خوب کشاورزان مهریزی سال آینده شاهد افزایش بیش از 10 هکتار از اراضی زیرکشت زعفران در مهریز باشیم.
وی همچنین افزود: با توجه به وارد کردن پیازهای بذری این محصول از شهر قائنات امیدواریم در سال‌های آینده بتوانیم خود تولیدکننده این پیازها باشیم.
حکیمی ادامه داد: با توجه به اراضی بسیار مناسب و حاصلخیزی که در شهرستان مهریز وجود دارد، کشت زعفران را در اولویت کاری خود قرار داده‌ایم.