در جلسه کارگروه توسعه شهرستان مهریز با رویکرد گردشگری بیان شد؛

زیرساختهای گردشگری مهریز عالی است/ قابلیت های گردشگری شهرستان به هم وصل نشده اند/یکی از مهمترین قابلیت های مهریز طبیعت و بافت خوب این شهرستان است

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان مهریز،اولین کارگروه توسعه شهرستان با رویکرد گردشگری با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد، فرماندار و معاونین فرمانداری مهریز و جمعی از فعالین گردشگری شهرستان برگزار شد.

در این کارگروه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: با وجود قابلیت های گردشگری خوب مهریز، هیچ مجموعه ای این قابلیت ها را به هم پیوند نداده است.
آخوندی بیان کرد: مهریز و تفت از شهرستانهای خوبی هستند که در زمینه گردشگری خوب کار می کنند. 
وی در ادامه گفت: هر شهر و روستایی مدل توسعه مربوط به خود را دارد چراکه بافت و مردم هر شهر و روستایی متفاوت هستند بنابراین  نمی توانیم یک مدل جامع گردشگری برای همه شهرها ارائه دهیم و نباید از شهرهای دیگر کپی برداری کنیم. 
وی یکی از مهمترین قابلیت های مهریز را طبیعت و بافت خوب شهرستان دانست و افزود: کمتر جایی در استان این دو قابلیت را با هم دارد به عنوان مثال باغ پهلوان پور و قنات حسن آباد تلفیقی از هردو است.
آخوندی با بیان اینکه زیرساخت های مهریز از جمله اقامتی و جاذبه های گردشگری بسیار عالی است اضافه کرد: مهریز بهترین باغ، قلعه، بوم گردی و غذاخوری را دارد ولی ضعف این شهرستان این است که هیچ آژانس یا مجموعه ای این ها را به هم پیوند نداده است و از نظر نرم افزاری بایستی روی گردشگری مهریز کار شود.
اخوندی با بیان اینکه گردشگری نوروز از ۲۵ اسفند شروع شده و تا ۴ فروردین ادامه دارد افزود: اماکن گردشگری تمیز و نوسازی باشد و آماده باش کامل برای ورود مسافران به یزد داشته باشند. 
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد، تداخل فروردین با ماه رمضان را فرصت خوبی دانست و گفت: پروتکل های خاصی برای این ایام در نظر گرفته شده است.
همچنین محمد دهقان بنادکی فرماندار مهریز در این جلسه گفت: با توجه به تلاقی عید نوروز امسال با ماه رمضان، قرار است شبهای رمضانی متفاوتی در شهرستان داشته باشیم.
وی تصریح کرد: برگزاری جشنواره ها علاوه بر ضعف ها و انتقادهایی که در پی داشت، اتفاقات خوبی از نظر گردشگری و اقتصادی رقم خورد  که امیدواریم در سالهای آینده دقیق تر و بهتر عمل کنیم.
فرماندار مهریز گفت: در بحث گردشگری با توجه به پتانسیل ها، محیط زیست و مناطق قرق شهرستان هنوز جای کار زیادی داریم.

۱۴۰۱/۱۰/۲۷

روابط عمومی فرمانداری شهرستان مهریز
@mehrizfarmandari