رييس سازمان ثبت احوال كشور در مهريز : با صدور كارت هاي ملي هوشمند نيازها سريعتر و بهتر محقق خواهد شد

به گزارش روابط عمومي فرمانداري مهريز، محمد ناظمي اردكاني معاون وزير كشور و رييس سازمان ثبت احوال كشور در اداره ثبت احوال مهريز در حضور حجت الاسلام برهان امام جمعه مهريز، طباطبايي مدير كل ثبت احوال استان يزد، فرهمند نماينده مردم مهريز در مجلس شوراي اسلامي، كياني مقدم فرماندار و ديگر مسئولين شهرستان مهريز افزود: دارندگان كارت ملي هوشمند مي توانند با بكارگيري و استفاده درست از آن در امور مختلف به نتايج مثبتي دست يابند و نيارهاي آنها بهتر و سريعتر محقق شود .
وي همچنين خاطرنشان كرد: نوين سازي ثبت احوال كشور با بكاركيري شيوه هاي جديد و همچنين تدوين برنامه راهبردي از اولويت هاي مهم و اساسي ثبت احوال است .
وي اضافه كرد: توجه علمي و عملي به موضوع آموزش و فعاليت هاي گسترده پژوهشي ، صدور شناسنامه هاي مكانيزه ، صدور كارت هوشمند ملي و برنامه تطبيق اطلاعات براي دريافت يارانه ها هم از ديگر برنامه هاي مهم اين سازمان است .
وي خاطر نشان كرد: صدور شناسنامه هاي مكانيزه يا الكترونيكي از اهميت بسيار بالايي برخوردار است و امكان هيچگونه خدشه اي در آن وجود ندارد .
رئيس سازمان ثبت احوال كشور همچنين از هوشمند شدن كارت ملي از اواسط سال آينده در كشور خبر داد و گفت: كارت ملي هوشمند كليد ورود به دولت الكترونيك است.
با اشاره به مهم‌ترين برنامه‌هاي سازمان ثبت ‌احوال كشور اظهار داشت: تا‌كنون براي 57 ميليون نفر كارت شناسايي ملي صادر شده است و از اين تعداد در استان يزد 787 هزار كارت ملي صادر شده كه 1.44 درصد از جمعيت كل كشور را شامل مي‌شود.
ناظمي اردكاني عنوان كرد: تا پايان آذرماه سال‌ جاري جمعيت كشور 73 ميليون و 850 هزار نفر گزارش شده است كه از اين تعداد 37 ميليون و 600‌هزار نفر جمعيت مردان و 36 ميليون و 250‌هزار نفر جمعيت زنان كشور را تشكيل مي‌دهند و جمعيت استان يزد طبق آمار ارائه شده تا پايان پاييز سال 89 يك ميليون و 74هزار و 839 نفر است.
در پايان رئيس سازمان ثبت‌ احوال همچنين ضمن قدرداني از تلاش‌هاي صورت گرفته در اداره كل ثبت احوال استان يزد به آمار پايين طلاق در اين استان و رتبه 26 استان يزد در كشور اشاره و تصريح كرد: در استان‌هايي مانند يزد كه مردم فرهنگ بومي خود را حفظ كرده‌اند زندگي با آرامش بيشتري دنبال مي‌شود و پايداري زندگي مشترك در خانواده‌ها بيشتر از ساير استان‌هاست.

حجت الاسلام برهان امام جمعه مهريز نيز در سخناني ضمن عرض خيرمقدم به رئيس سازمان ثبت احوال كشور صدور شناسنامه هاي مكانيزه و كارت ملي هاي هوشمند را راه كارهايي مناسبت جهت جلوگيري از تخلفات دانست و از زحمات و تلاش هاي دلسوزان نظام در سازمان ثبت احوال كشور قدرداني كرد.

ساخت غسال خانه و اختصاص اعتباری برای ساختمان این اداره از جمله مهمترین خواسته هایی بود که از زبان اسماعیل زاده رئیس اداره ثبت احوال مهریز مطرح شد.

در پایان این نشست نیز رئیس سازمان ثبت احوال کشور ضمن بازدید از قدیمی ترین اسناد موجود در این اداره از زحمات پرسنل ثبت احوال این شهرستان نیز قدردانی کرد.