رئيس آبفاي مهريز: خط انتقال آب مهريز بهره‌برداري آزمايشي مي‌شود

به گزارش روابط عمومي فرمانداري مهريز و به نقل از خبرگزاري فارس، محسن پناه‌بخدا اظهار داشت: ساخت دو ايستگاه پمپاژ در خط انتقال مهريز به پايان رسيده و آخرين ايستگاه پمپاژ نيز 90 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.
وي افزود: با انجام حصاركشي، نصب ضربه‌گير و موتور برق سيار و آزمايش تجهيزات خط انتقال آب تا پايان ارديبهشت‌ماه، پروژه آماده بهره‌برداري خواهد شد.
پناه بخدا خاطرنشان كرد: با بهره‌برداري آزمايشي از اين خط انتقال، ‌شبكه آب مهريز وارد مدار خواهد شد و در صورت عدم بروز مشكلي در طول شبكه آب‌رساني، بهره‌برداري آزمايشي نهايي خواهد شد.
وي طول خط انتقال آب به مهريز را 43 كيلومتر در چهار فاز اعلام كرد و افزود: نخستين فاز از خط انتقال آب به مهريز در 20 تيرماه 88 در 7.5 كيلومتر كليد خورد و فاز دوم و سوم آن با اعتباري بالغ بر 40 ميليارد ريال به طول 28 كيلومتر و فاز چهارم آن نيز 7.5 كيلومتر بوده و در مجموع براي خط انتقال آب به مهريز 43 كيلومتر لوله‌گذاري انجام شده است.
پناه بخدا افزود: اين خط انتقالي 150 ليتر در ثانيه آب را به مهريز انتقال مي‌دهد كه 60 ليتر آن براي صنعت و 90 ليتر آن براي شرب شهروندان استفاده خواهد شد.
وي اظهار داشت: تعهد شركت آب منطقه‌اي به شركت مهندسي تا پايان سال مالي جاري يعني 31 تيرماه امسال بوده كه با كوشش و تلاشي كه صورت گرفته است، پيش‌بيني مي‌شود زودتر از موعد مقرر به بهره‌برداري برسد.
پناه بخدا، نياز آبي شهر مهريز در ساعات اوج مصرف را 220 ليتر در ثانيه اعلام كرد.
به گزارش فارس، چندي پيش نيز مسئولان آب و فاضلاب شهرستان مهريز، برق‌رساني را تنها مشكل اساسي خط انتقال آب دانستند كه محمدحسين بلور رئيس شركت توزيع برق شهرستان در اين باره گفت: برق‌رساني به ايستگاه پمپاژ انتقال آب در مجاورت دانشگاه امام صادق (ع) تكميل و دومين ايستگاه پمپاژ نيز كه نزديكي پليس راه مهريز يزد واقع است طي همين چند روز تكميل خواهد شد.
وي طول خط برق‌رساني اين طرح را 940 متر با شبكه فشار متوسط 20 كيلو‌ولت اعلام كرد.