در نشستی  با حضور مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد و رییس فنی و حرفه ای شهرستان مهریز در دفتر فرماندار، در خصوص ارتقاء توان و تجهیزات آموزش فنی و حرفه ای در شهرستان و همچنین نیازسنجی آموزش های روستایی  و عشایری بحث و تبادل نظر شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریزدر این جلسه"سید محمد رستگاری "فرماندار شهرستان مهریز گفت : مراکز آموزش فنی و حرفه ای درشهرستان فرصت مناسبی برای توسعه برنامه ها و فعالیت های آموزش فنی و حرفه ای است که نقش قابل توجهی در اشتغال جوانان دارد.

ایشان با اشاره به رشد سریع فناوری خاطر نشان کردند توسعه مهارتهای فنی و حرفه ای موجب کاهش نرخ بیکاری می شود که امروزه دغدغه بسیاری از خانواده ها و جوانان است.

حبیب‌الله کارگر مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد با بیان اینکه طرح نیازسنجی فنی و مهارتی با هدف توانمندسازی و ارائه آموزش‌های مهارتی روستاییان برگزار می‌شود، عنوان کرد: این طرح به زودی در شهرستان مهریز به مرحله اجرا درخواهد آمد.

کارگر خاطر نشان کرد: این طرح برای متقاضی اشتغال در روستاها اجرا می‌شود و افراد متقاضی ارتقای شغلی را نیز در رشته‌های مختلف کشاورزی، صنعت، گردشگری ودیگر زمینه ها  در بر می‌گیرد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان یزد، اجرای این طرح را در توسعه کارآفرینی در روستاها بسیار اثرگذار خواند و گفت: آشنایی با برخی مهارت‌های فنی و حرفه‌ای، افراد را به سمت کارآفرینی سوق می‌دهد و اثرگذاری آموزش‌ها در این بعد در روستاها بیشتر است.

در ادامه سید عباس طباطبایی بخشدارمرکزی شهرستان مهریز ضمن قدردانی از پیگیری اجرای طرح از سوی سازمان فنی و حرفه ای استان ، پیرامون برگزاری و اجرای این طرح در روستاهای شهرستان قول مساعدت و همکاری داد.